آزمون پذیرش اختصاصی دانشگاه مذاهب اسلامی در گنبدکاووس برگزار شد

حجت الاسلام عراقی گفت: آزمون پذیرش اختصاصی دانشگاه مذاهب اسلامی ویژه طلاب شیعه و سنی در گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «جلال عراقی» عصر امروز(پنج شنبه 27 شهریور) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امروز دومین مرحله از آزمون اختصاصی طلاب دانشگاه مذاهب اسلامی گلستان همزمان با سراسر کشور در گنبدکاووس برگزار شد.

 

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گلستان ادامه داد: دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی علاوه بر آزمون سراسری از طریق آزمون اختصاصی طلاب نیز دانشجو می پذیرد.

 

وی تصریح کرد: دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی گلستان در چهار رشته مقطع کارشناسی اعم از فقه و حقوق حنفی، فقه و حقوق امامی، علوم قرآن و حدیث و  فلسفه و عرفان اسلامی و در دو رشته مقطع کارشناسی ارشد اعم از فقه مقارن و حقوق جزای اسلامی و ادیان ابراهیمی دانشجو می پذیرد.

 

حجت الاسلام عراقی گفت: امسال 40 درصد از شرکت کنندگان در آزمون تقریب مذاهب اسلامی از اهل تسنن و 60 درصد از شرکت کنندگان از اهل تشیع بودند.

 

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گلستان اضافه کرد: در دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی اولویت با اساتید منطقه است و با توجه به رشته ای که موفق به اخذ نمره قبولی می شوند تدریس دانشجویان اهل سنت یا تشیع  را برعهده می گیرند، همچنین دانشجویان فارغ التحصیل می توانند به عنوان قاضی وارد دستگاه قضایی شوند و یا در امر وکالت، راه اندازی دفتر ثبت اسناد و یا دفتر ازدواج فعالیت کنند.

 

وی ابراز امیدواری کرد؛ دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی به عنوان یک دانشگاه تخصصی و مأموریت گرا در آینده ای نزدیک به قطب علمی منطقه تبدیل شود.

کد خبر 972819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha