فرایند فروش کارخانه کنسرو تن ماهی بندرعباس متوقف شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان گفت: فرایند مزایده و فروش کارخانه کنسرو تن ماهی بندرعباس به دلیل عدم قیمت‌گذاری واقعی متوقف شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، «مجتبی قهرمانی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارگران شرکت فرآورده‌های شیلاتی بندرعباس درخواست‌های زیادی برای جلوگیری از فروش تمام سهم این شرکت در مزایده را داشتند.

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس با اشاره به قدمت 60 ساله این کارخانه، عنوان کرد: این شرکت به عنوان اولین کارخانه تولید کنسرو تن ماهی کشور و منطقه خلیج‌فارس شناخته می‌شود که از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به همین جهت پس از بررسی‌های انجام شده دستور توقف روند فروش و مزایده در این شرکت متوقف شد.

 

وی با بیان اینکه اسناد و مدارک مربوط به مزایده عمومی بررسی شد، ابراز داشت: نظر کارشناس اولیه نشان دهنده عدم دقت و توجه لازم در تعیین ارزش واقعی این سرمایه ملی است.

 

قهرمانی با اشاره به افزایش قیمت صورت گرفته پس از انجام آخرین قیمت‌گذاری کارشناسی، تشریح کرد: در کارشناسی اولیه به برند تجاری این شرکت توجه نشده است و بررسی‌های انجام شده هم نشان می‌دهد دقت لازم در روند اجرای فروش وجود ندارد.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان ارزش برند تن ماهی «بندرعباس» را بیشتر از سایر برندهای مشابه دانست و بیان داشت: بررسی‌های انجام شده برای توقف مزایده و فرایند فروش در حوزه‌های زمین، تجهیزات و املاک انجام شد که در نهایت منجر به اتخاذ این تصمیم قضایی شد.

 

وی با بیان اینکه یک میلیون و 500 هزار نفر بازنشسته کشوری به صورت بالفعل به این شرکت مرتبط هستند، اظهار کرد: بیش از دو و نیم میلیون نفر از تمام کارکنان کشور با پرداخت حق بازنشستگی به صورت بالقوه در این شرکت ذی‌النفع هستند. همچنین امرار و ومعاش بیش از 180 خانواده بندرعباسی به این کارخانه وابسته است.

 

قهرمانی در پایان با ذکر این نکته افراد شاغل در این کارخانه اغلب زنان عزتمند و سرپرست خانوار بندرعباسی هستند، گفت: در تلاش هستیم که تمام منافع این افراد در روند مزایده و فروش مورد توجه جدی قرار گیرد.

کد خبر 972969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha