«خبرنویسی به زبان ساده» به رابطان فهما در گرمه آموزش داده شد

کارگاه آموزشی روابط عمومی با موضوع «خبرنویسی به زبان ساده» برای نخستین بار ویژه مدیران و رابطان کانون‌های مساجد شهرستان گرمه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ کارگاه آموزشی روابط عمومی با موضوع «خبرنویسی به زبان ساده» برای نخستین بار ویژه مدیران و رابطان کانونهای مساجد شهرستان گرمه برگزار شد و نکات خبرنویسی و اطلاع رسانی و نحوه ثبت خبر در سامانه بچه های مسجد به مدیران و رابطان کانونی آموزش داده شد.

 

 

«محدثه نیری» کارشناس روابط عمومی و رسانه ستاد فهمای خراسان شمالی در این نشست آموزشی، ضمن تعریف خبر و اهمیت موضوع اطلاع رسانی گفت: تعاریف بسیاری از خبر عنوان شده اما در زبانی ساده می توان گفت خبر، مردم است؛ یعنی همه مردم را شامل میشود و باید با زبانی همه شمول تنظیم‌و منعکس شود.

 

 

وی افزود: این‌ موضوع در مسجد و کانون های فرهنگی هنری که فضایی مردمی و جایگاه آحاد جامعه است، ملموس تر بوده و عینیت می یابد.

 

 

وی با مورد توجه قرار دادن اهمیت ارزش های بصری و بینشی در  جمع بندی و تولید خبر، مساجد را مهم‌ترین پایگاه خلق زیباترین اتفاق های خبری دانست و توصیه کرد: هر برنامه ای که با تلاش اهالی مسجد برگزار می شود، لازم است معرفی شود و بهترین و ساده ترین راه معرفی تولید خبر و نگاه هنرمندانه در اطلاع رسانی آن است.

 

 

نیری ضمن تشریح چگونگی تنظیم یک خبر مناسب و ارکان آن بر اساس اخبار منتشر شده، مراحل ثبت خبر در سامانه بچه های مسجد را به حاضران آموزش داد.

 

 

گفتنی است، ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی سال گذشته در رویداد ملی فهما و ثبت فعالیتهای کانونها در سامانه بچه های مسجد توانست در رشته رسانه و فضای مجازی، در میان استانهای هشت گانه برتر فهما قرار بگیرد.

 

 

 

 

کد خبر 972983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha