تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس

سردار رضایار با اشاره به چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: در هفته دفاع مقدس از یک میلیون نفر پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سردار تقی رضایار در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: بسیج، سپاه و کلیه سازمان ها و نهادها به مناسبت چهلمین سالگرد برنامه های مفصلی را از سوم خرداد تا دهه فجر انقلاب اسلامی پیش بینی کرده اند که در این محدوده زمانی به شکل اختصاصی اجرا می شود.

 

رییس سازمان پیشکسوتان بسیج افزود: نقش آفرینان و حماسه سازان اصلی دفاع مقدس، فرماندهان و رزمندگانی بودند که در آن ایام سخت در کشور نقش آفرینی کرده اند؛ به همین منظور نکوداشت یاد و نام این پیشکسوتان یکی از محوری ترین برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است.

 

وی خاطرنشان کرد: شهید، شهادت و ایثارگری یکی از فرهنگ های عظیم میدان دفاع مقدس است که همچنان زنده و پایدار است.

 

وی گفت: در جنگ تحمیلی عراق ده ها شهر از کشورمان را تصرف کرده بود و ایران با دستی خالی یک نظام قوی را سرنگون و بلافاصله دول شرق و غرب در مقابل او در خاکریز جنگ قرار داشتند. ما می توانیم به راحتی این دفاع را دفاع مقدس بنامیم.

 

سردار رضایار در مورد پیامدهای دفاع مقدس در کشور افزود: دشمن در حالی که چندین شهر و روستا را تصرف کرده بود، ادعا می کرد مصاحبه بعدی خود را در پایتخت کشور انجام می دهد اما ایران هشت سال جنگید و پس از هشت سال نتایج و دستاوردهای زیادی را با باز پس گیری شهرهای تصرف شده به دست آورد و این اولین دستاورد آنی دفاع مقدس بود.

 

وی ادامه داد: در اولین نبرد تمام اهداف دشمن فرو شکسته شد و در پایان جنگ ارتشی منظم به همراه بسیج و سپاه از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس بود و قریب به 60 یگان، لشکر، تیپ و یگان تخصصی در هشت سال دفاع مقدس در سپاه تشکیل شد.

 

وی در مورد خسارت های جنگ تحمیلی اظهار کرد: بیش از هزار میلیارد ریال تاسیسات کشور در این جنگ آسیب زد، 45 هزار آزاده، 200 هزار شهید و 300 هزار جانباز از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس است و این جنگ یکی از طولانی ترین جنگ ها پس از جنگ دوم جهانی بود اما باید بگوییم بالاترین و بزرگترین دستاورد آن وحدت بود که در میان اقشار مختلف مردم ایجاد شد.

 

وی با اشاره به دوران بازسازی و سازندگی در کشور خاطرنشان کرد: روحیه جهادی و سازندگی پس از پایان جنگ تحمیلی در کشور سایه انداخت و افزایش قدرت دفاعی از دیگر نتایج بلندمدت دفاع مقدس بود.

 

رییس سازمان پیشکسوتان تصریح کرد: قدرت دفاعی و بازدارندگی نظام جمهوری اسلامی ایران را امروز می توانیم بسنجیم و باید بدانیم که این قدرت در باشگاه های پنج گانه و ده گانه قدرت در جهان طبقه بندی شده است.

 

وی گفت: امنیت پایدار و مردمی از دیگر پیامدهای بلندمدت دفاع مقدس است که برخلاف تمامی فشارها و تحریم ها همچنان منسجم باقی مانده است و زبانزد خاص و عام است.

 

وی گفت: الهام بخشی نظام جمهوری اسلامی ایران برای ملت ها و دولت های دیگر در خاورمیانه از دیگر دستاوردهای بلندمدت دفاع مقدس است که باید مورد توجه قرار گیرد. امروز بیش از پنج میلیون نفر در حوزه قدرت دفاعی کشور فعالیت می کنند که همگی از  پیشکسوتان و تجربه داران دفاع مقدس هستند.

 

وی اظهار کرد: 22 تا 29 شهریور هفته اختصاصی پیشکسوتان دفاع مقدس است که با حضور سایر اقشار بسیج برنامه هایی برای این منظور در نظر گرفته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه شیوع بحران بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: در فاز اول و دوم در حوزه کمک مومنانه پیشکسوتان بسیج همپای سایر اقشار بسیج بیش از 60 هزار بسته معیشتی را در کشور جمع آوری و توزیع کردند که این بسته ها با حمایت خیرین و کمک های پیشکسوتان بوده است.

 

وی  افزود: چهار هزار بسته بهداشتی در سطح شهرستان ها جمع آوری و در اختیار یگان های ذیربط قرار گرفته است.

 

رییس سازمان بسیج پیشکسوتان ادامه داد: در کمک به کادر درمان نیز سه هزار و 360 پزشک، پرستار و پیراپزشک از حوزه پیشکسوتان به سایر سازمان های درمانی و بهداشتی کشور معرفی شدند. در حال حاضر بیش از 20 هزار سرمایه انسانی پزشک بازنشسته در نیروهای مسلح وجود دارد که این نیروها ظرفیت خوبی را در حوزه درمان ایجاد کرده اند.

 

وی اظهار کرد: 30 میلیارد ریال هزینه برای کمک های مومنانه از درآمدهای پیشکسوتان جمع آوری و به این منظور صرف می شود.

 

وی گفت: در موضوع انتقال خون نیز 120 پایگاه انتقال خون کشور به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس میزبان پیشکسوتان خواهند بود.

 

وی ادامه داد: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس یک میلیون نفر از رزمندگان جبهه های حق علیه باطل تجلیل می شوند. بر اساس آمار دو میلیون و 200 هزار نفر از نیروهای مردمی به جبهه ها رفتند که از این آمار یک میلیون مورد تجلیل قرار می گیرند.

 

سردار رضایار تصریح کرد: روز 31 شهریور ماه به منظور تجلیل از پیشکسوتان ویدیو کنفرانسی در کل کشور برگزار می شود و از طریق ویدیو کنفرانس شاهد سخنرانی های رهبر انقلاب هستیم و پس از این مراسم، مراسم تجلیل به صورت هماهنگ در سراسر کشور برگزار می شود.

 

سردار رضایار با اشاره به فعالیت های وزارت دفاع در تقدیر از پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: در این زمینه وزارت دفاع کارت ویژه ایثارگری را برای ارایه خدمات مورد نیاز پیشکسوتان از طریق دستگاه ها و نهادهای مختلف پیش بینی کرده است که 200 هزار نفر از این اقشار این کارت را دریافت می کنند.

 

وی در مورد دیگر خدمات به جامعه پیشکسوتان گفت: امیدواریم امسال قانون همسان سازی پیشکسوتان لشکری و کشوری از شروع هفته دفاع مقدس اجرایی شود. همچنین در برنامه های وزارت دفاع پیش بینی شده است تا موضوع اشتغال به کار 50 هزار نفر از فرزندان پیشکسوتان در مجموعه های نیروهای مسلح پیگیری شود./

کد خبر 973220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha