خرید ۹ هزار و یکصد عنوان کتاب جدید برای ۴۹ کتابخانه عمومی فارس

منوچهری گفت: در طرح خرید کتاب «محیا» در استان فارس، ۹ هزار و یکصد عنوان کتاب جدید برای ۴۹ کتابخانه عمومی در ۱۱ شهرستان استان خریداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله منوچهری»، امروز (شنبه 29 شهریور) از اجرای طرح «محیا» در استان فارس خبر داد و به خبرنگاران گفت: این طرح با مشارکت خیران و بیش از 2 میلیارد ریال اعتبار در استان آغاز شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس افزود: این طرح خرید کتاب ویژه کتابخانه های با منابع کم در استان در پیش گرفته می شود که نقش مطلوبی در افزایش منابع کتابخانه ها دارد.

وی اضافه کرد: بر این اساس 9 هزار و یکصد عنوان کتاب جدید برای 49 کتابخانه در 11 شهرستان استان خریداری خواهد شد که 50 درصد آنها کتاب های رده کودک و نوجوان است و مابقی در حوزه بزرگسالان با موضوعات ادبیات، روانشناسی، تاریخ و ... است.

منوچهری اعلام کرد: طرح «محیا» در شهریور در استان آغاز شده است که منابع انتخاب شده در حال خریداری هستند و به زودی به فهرست کتاب های کتابخانه های عمومی فارس افزوده خواهند شد که موجب جذب بیشتر مخاطبان و ارتقای میزان امانت کتابخانه های عمومی نیز می شود.

وی تاکید کرد:  خرید کتاب برای کتابخانه های عمومی استان از اولویت های اداره کل کتابخانه های عمومی فارس است که با اجرای طرح هایی همچون نسیم دانایی، ماندگاران، محیا، اهدای کتاب، اهدای آگاهی و نذر کتاب محقق می شود.

کد خبر 973247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha