اخطار به ۴۹ مدرسه در گلستان به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی

جعفری گفت: از ۱۵ شهریور تاکنون از ۴۶ درصد مدارس استان بازدید شده که در طول این بازدیدها ۴۹ مورد اخطار به مدارس متخلف صادر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «ناهید جعفری» ظهر امروز (شنبه 29 شهریور) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: اعلام وضعیت سفید و زرد در شهرستان ها به معنی روال عادی زندگی نیست و به این مفهوم است که می توانیم با ماسک و فاصله گذاری اجتماعی زندگی کنیم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در سطح مدارس باید برخی از نکات بهداشتی رعایت می شد و باید همه دانش آموزان در محیط مدارس از ماسک استفاده کنند، سطح های زباله باید درب دار باشد و آبخوری های مدارس باید تعطیل شود و همچنین در مدارس سرویس های بهداشتی باید مرتبط ضدعفونی شوند.

 

جعفری بابیان اینکه باید مواد ضدعفونی مورد نیاز مدارس وجود داشته باشد، بیان کرد: از 15 شهریور تاکنون از 46 درصد مدارس استان بازدید کردیم براساس این بازدیدها مشاهده شد که 90 درصد دانش آموزان در مدارس از ماسک استفاده می کنند و همچنین در طول این بازدیدها 49 مورد اخطار به مدارس متخلف صادر شده است.

 

وی گفت: مکاتبه هایی با آموزش و پرورش و فرمانداری ها صورت گرفته است و تخلفات مدارس را به آنها اعلام کردیم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: در حال حاضر استان گلستان در شرایط پایدار قرار دارد و از بار بستری بیماران کرونایی کاسته شده است.

 

کد خبر 973287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha