بحث بر سر نمایشگاه مبل در ستاد مدیریت کرونا/ آیا برگزار کنندگان سرخود کار می کنند؟

معاون استاندار کرمان گفت: اگر اسم نمایشگاه را تخصصی بگذاریم اما شرکت برای عموم آزاد باشد این نقض غرض می شود بنابراین نمی توانیم با چنین چیزی کنار بیاییم و برگزاری نمایشگاه مبل در کرمان مجوز{ستاد مدیریت کرونا} را ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر محمدصادق بصیری، شنبه(۲۹ شهریور ) در حاشیه جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در جمع خبرنگاران گفت: صنوفی نداریم که یک جا مجوز داده و جای دیگر نداده باشیم زیرا برای ما همه صنوف و همه کسانی که کار اقتصادی انجام می دهند محترم هستند اما در چهارچوب قانون!

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به چندین درخواست برای برگزاری نمایشگاه مبل در کرمان اظهار داشت: این موضوع هم در جلسه کمیسیون امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد و هم در خود ستاد استانی بحث شد و مصوبه ستاد استانی این بود که نمایشگاه های تخصصی آزاد هستند اما نمایشگاه های عمومی آزاد نیستند.

 

 

وی ادامه داد: تعریفی که ستاد از نمایشگاه تخصصی داشت این بود که نمایشگاه تخصصی آن است که تعدادی متخصص دعوت شوند و از آن نمایشگاه دیدن کنند و موضوع آن هم کاملاً تخصصی باشد بنابراین اگر ما اسم نمایشگاه را تخصصی بگذاریم اما شرکت برای عموم آزاد باشد این نقض غرض می شود بنابراین نمی توانیم با چنین چیزی کنار بیاییم.

 

 

بصیری افزود: در مورد نمایشگاه مبل هم همین اتفاق افتاد و همین مصوبه ابلاغ شد اما برگزارکنندگان پیگیری کردند که ممکن است متضرر شویم و گرفتاری هایی برایمان پیش بیاید، سعی می کنیم پروتکل ها را رعایت کنیم لذا ما برای اینکه دو موضوع را روشن کنیم اول اینکه ببینیم تخصصی هست یا خیر و دیگر اینکه ازدحام جمعیت چقدر است، موضوع را موکول به نظر دانشگاه علوم پزشکی کردیم.

 

 

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی به صراحت اعلام کردند که این نمایشگاه تخصصی نیست و ازدحام جمعیت هم رعایت نخواهد شد در عین حال ما باز برای اینکه عوامل نمایشگاه پیگیری می کردند علیرغم اینکه دانشگاه علوم پزشکی صریحاً همین نظر را داده بود به کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی استانداری هم ارجاع کردیم که آنجا مسئولین چه علوم پزشکی و چه قوه قضاییه و ... هست که آن ها هم همین نظر را داشتند که این نمایشگاه، تخصصی تلقی نمی شود.

 

بصیری تصریح کرد: بنابراین احیاناً اگر تبلیغاتی در شهر و یا فضای مجازی مطرح کردند ما به صراحت اعلام می کنیم که مجوز اگر دارند اعلام کنند و مجوز صادر شده را ما ببینیم چه کسی صادر کرده و اگر مجوز را منبع رسمی مانند دانشگاه علوم پزشکی صادر کرده  باشد اشکالی ندارد اما اگر مجوز نباشد قطعاً خلاف است و با متخلف هم باید برخورد شود لذا قرار بر این شد گزارشی را بازرسین ما آماده کنند و آن ها هم مستندات خود را بیاورند که تصمیم نهایی گرفته شود.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: مدارس استان با رعایت 83 درصدی پروتکل های بهداشتی نسبت به میانگین کشوری که ۷۷ درصد است؛ وضعیت بهتری دارد و نیز علیرغم اینکه در زندان‌های کشور رعایت پروتکل‌ها ضعیف بوده، اما استان کرمان بهترین عملکرد را در زندان‌ها داشته و در بازدید‌های انجام شده عنوان فوق‌العاده عالی ذکر شده است.

 

 

در این نشست حمید شمس الدینی، مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان درباره برگزاری نمایشگاه مبل گفت: نامه ما خطاب به دانشگاه علوم پزشکی بوده، چه کسی مجوز صادر کرده‌؟ لطفاً مبهم صحبت نکنید هر کسی صادر کرده پاسخگو باشد زیرا این موضوع وقت زیادی از ما گرفته است.

 

 

حمیدرضا رشیدی نژاد، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان پاسخ داد: استاندار به عنوان رییس ستاد مدیریت کرونا گفت این نمایشگاه تخصصی محسوب نمی شود پس کسی جرأت نمی کند مجوز بدهد و خودشان سر خود این کار را کردند.

 

 

مهدی حسینی نژاد، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان توضیح داد: اینها مجوز خود را از کارگروه ستاد توسعه استان گرفتند اما در آن کارگروه هم گفته شده بود که باید ستاد مدیریت کرونا تأیید کند.

کد خبر 973291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha