پیک کرونا طی دو هفته اخیر در شهرستان های گلستان گزارش نشده است

عارف نیا گفت: طی دو هفته اخیر هیچ پیک کرونا از شهرستان های استان گلستان گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سراج الدین عارف نیا» ظهر امروز(شنبه 29 شهریور) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: خوشبختانه وضع موجود و شیوع ویروس کرونا در استان به شرایط پایدار رسیده است و از یکم تا 26 شهریور در کلاله شاهد کاهش میزان بار بستری بیماران بودیم.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: هیچ پیک کرونایی را در شهرستان های استان از دو هفته اخیر تاکنون شاهد نیسیتم و همچنین شرایط شیوع کرونا در بندرترکمن بهبود پیدا کرده است.

 

عارف نیا افزود: در شهریورماه در میزان بار بستری بیماران روند ثابتی در گنبدکاووس داشتیم و میزان بار بستری بیماران در گرگان به 80 بیمار رسیده است.

 

وی خاطرنشان کرد: بار بستری بیماران مشکوک به کرونا استان گلستان در رده سنی 60 سال به بالا 46 درصد، بیماران کرونایی در رده سنی 40 تا 60 بالغ بر 27 درصد بیماران کرونایی در رده سنتی 40 تا 30 سال 13 درصد و بیماران کرونایی در رده سنی 20 تا 30 سال چهار درصد و بیماران کرونایی در رده سنتی 20 تا 5 سال تقریبا چهار درصد است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: متوسط بار بستری بیماران کرونایی در هفته گذشته به 289 نفر رسیده است و مردم باید همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

کد خبر 973303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha