نمی توان تاریخ ایران را بدون حوزه های علمیه تفسیر کرد

آیت الله اعرافی با بیان اینکه حوزه های علمیه در شناسنامه فرهنگی ما و شما نقش بزرگی دارد، گفت: نمی شود تاریخ ایران را بدون حوزه های علمیه که پرچم دار همه دانش ها و علوم است، تفسیر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آئین تکریم و معارفه مدیران حوزه های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (۲۹ شهریور ماه) با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، آیت الله اعرافی، رئیس حوزه‌ های علمیه سراسر کشور، مهدی روشنفکر، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، رئیس کل دادگستری استان، معاون سیاسی استاندار، جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های دولتی، طلاب، روحانیون و اساتید دانشگاه و حوزه علمیه در سالن اجتماعات سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

 

آیت الله «علیرضا اعرافی» در این آئین ضمن گرامی داشت یاد امام و شهدای دوران دفاع مقدس، علما، امام راحل، شهدای استان و علمای کهگیلویه و بویراحمد، گفت: از همه کسانی که در ارتقاء دین و دانش دراین استان سهیم بودند تقدیر و تشکر می کنیم

 

مدیر حوزه های علمیه کشور ضمن تقدیر از زحمت ها و تلاش های مدیر سابق حوزه علمیه و اشاره به تجربیات حجت الاسلام پناهی، ادامه داد: در ایامی قرار داریم که انسان های نابخرد به نام آزادی بزرگ ترین مظاهر آزادی و عقلانیت و تجدت بشری را مورد توهین قرار دهند.

 

آیت الله اعرافی با یاد کردن از آیت الله ملک حسینی، یادآور شد: ایشان در مسائل فرهنگی و حوزوی نقش برجسته ای داشتند، همچنان مراکز حوزه علمیه این استان از وجود ایشان و دیگر علمای بزرگوار بهره مند باشند.

 

مدیر حوزه‌ های علمیه کشور از نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر و تشکر کرد و گفت: آیت الله حسینی، نماینده ولی فقیه به شکل راهبردی و بنیادین به مسائل حوزه اهتمام دارند.

 

آیت الله اعرافی در خصوص شان پیامبر به نقل از نهج البلاغه اظهار کرد: حضرت امیر (ع) در خطبه ۷۱ نهج البلاغه از خداوند می خواهد بالاترین و زیباترین درود را بر پیامبر نازل کند و در توصیف اشرف مخلوقات عالم و قله هستی بیان کرد: «پیامبر در سلسله انبیاء در نقطه آخر قرار گرفت، اما در رتبه پیامبران در رتبه نخست قرار داشته و به معانی جامعیت پیامبر بر همه پیامبران و کتب قرآن او اصلح بر همه کتاب های عالم است».



وی خاطرنشان کرد: اگر پیامبر نیامده بوده دروازه های انسانی زیادی بسته بود، اما پیامبر با سیره و اندیشه و آوردن قرآن دریچه هایی بر بشر بازگشایی کرد که مطلقا بسته بود و قبلا از قرآن آن ظرافت های بشری وجود نداشت.



مدیر حوزه علمیه سراسر کشور با بیان اینکه حوزه های علمیه در شناسنامه فرهنگی ما و شما نقش بزرگی دارد، اضافه کرد: نمی شود تاریخ ایران را بدون حوزه های علمیه که پرچم دار همه دانش ها و علوم دارد، تفسیر کرد.

 

آیت الله اعرافی ضمن تاکید بر اینکه حوزه های علمیه باید راه و رسم پیامبر را بر تربیت انسان ها و پرورش آنها طی کنند، یادآور شد: پیامبر قیام به امر خدا می کرد و در مسیر تحصیل رضایت خدا گام برمی داشت و هرگز به صحنه عمل پشت نمی کرد.

 

وی گفت: حوزه های علمیه انسان هایی را تربیت کرده که بر بشریت حق دارند و پایگاه علم، اخلاق، دانش و اندیشه اجتماعی بوده اند و در ۱۰۰ سال اخیر یکی از محورها، حوزه علمیه قم بوده است.

 

گفتنی است، در این آئین با حکم آیت الله «علیرضا اعرافی»، رئیس حوزه‌ های علمیه سراسر کشور، حجت الاسلام و المسلمین «صفدر پناهی» به عنوان رئیس حوزه علمیه سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات حجت الاسلام و المسلمین «سید مومن موسوی» رئیس سابق حوزه علمیه قدردانی شد.

کد خبر 973324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha