ابتلا به کرونا در محیط آموزشی باعث گسترش آن در خانه ها و جامعه است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه اگر در مجموعه آموزشی اتفاقی از بیماری رخ دهد، به خانه‌ها و جامعه گسترش می‌یابد؛ گفت: مسئولین تأکیدی بر حضور در مدرسه نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد، شنبه(۲۹ شهریور) در ستاداستانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری در استان را تقریباً ثابت اعلام کرد و گفت: نسبت به خیلی از استان‌ها وضعیت مطلوب‌تری داریم و مهمترین عامل موفیقت فاصله‌گذاری و پرهیز از اجتماعات است.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، استفاده از ماسک و شستشوی دست‌ها را هم مهم دانست و با بیان اینکه اگر در مجموعه آموزشی اتفاقی از بیماری رخ دهد، به خانه‌ها و جامعه گسترش می‌یابد؛ ابراز امیدواری کرد: موارد بهداشتی همچنان سختگیرانه و حتی‌المقدور آموزش‌ها به شکل مجازی باشد.

 

 

وی با درخواست از مسئولین مبنی بر اینکه تأکیدی بر حضور در مدرسه نداشته باشند؛ از پیش بینی افزایش 10 تا 15 درصدی موارد بستری در بیمارستان و موارد مثبت طی هفته جاری در مقایسه با هفته گذشته خبر داد و با تصریح به اینکه حفظ وضعیت موجود برای ما خیلی اهمیت دارد؛ وضعیت ماسک و توزیع آن در سطح شهر را هم نسبت به قبل بهتر و در دسترس تر اعلام کرد.

 

 

دکتر رشیدی ادامه داد: متقاضی تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده به ما مراجعه می کنند اما بحث بر سر استاندارد و کیفیت تولید است و سازمان غذا و دارو باید نظارت کند و با توجه به اینکه سوءاستفاده هایی در ابتدای کار در تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده صورت گرفته بود که اگر در حال حاضر استانداردهای فنی و بهداشتی رعایت شود، روند کار را تسهیل و با متقضایان همکاری داریم.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: دیگر رنگ بندی وضعیت کرونا نداریم و همه جا قرمز است و باید کلمه را تغییر داده و در بیان وضعیت شیوع بیماری از کلماتی مانند هشدار، در معرض خطر و ... استفاده کنیم؛ با مسافرت تعداد زیادی از مردم به بندرعباس در تعطیلات روزهای گذشته، روند بیماری در این استان مجدداً صعودی شده و باتوجه به اینکه این استان در مجاورت ما قرار دارد باید رعایت و مراقبت کنیم.

 

 

وی با بیان اینکه به بنده اطمینان داده شده از بابت واکسن آنفلوآنزا نگرانی نداشته باشیم؛ اظهار داشت: اما هنوز واکسن وارد کشور نشده و در برخی داروها هم ممکن است به طور موقت و فصلی کمبودهایی به وجود بیاید که کشوری است و مربوط به تأمین منابع، مواد اولیه، کاهش انبارهای داروئی و  نیز متأثر از تحریم ها هست.

کد خبر 973334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha