خانواده شهدای سلامت تحت پوشش بنیاد شهید قرار می گیرند

اوحدی با بیان اینکه واکسن آنفولانزا به صورت رایگان در اختیار والدین شهدا قرار می گیرد، گفت: در تلاشیم تا شهدای سلامت تحت پوشش بنیاد شهید قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «سعید اوحدی» در نشست خبری گزارش عملکرد سه ماهه بنیاد شهید و امور ایثارگران را تشریح کرد و گفت: چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس را پیش رو داریم تا چهل سال مقاومت مردان و زنان غیور را در این بزرگداشت یاد کنیم.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: باید در این بزرگداشت از ایثارگران حوزه سلامت نیز یاد کنیم. موضوع کرونا در بسیاری از کشورها به یک چالش جدی مطرح شد اما در کشور ما علیرغم همه کمبودها شاهدیم تبدیل به یک ارزش شده است.

 

وی با بیان اینکه قداست بنیاد شهید به اعتبار خانواده شهدا و ایثارگران است، تصریح کرد: رویکرد ما تقویت این اعتبار است. جامعه ایثارگری نمادهای زنده و اسطوره های بزرگ و ماندگار هستند.

 

وی انضباط مالی اداری را یکی از رویکردهای بنیاد شهید دانست و بیان کرد: باید نظارت مستقیم بر عملکرد این شرکت های زیر نظر بنیاد شهید وجود داشته باشد.

 

اوحدی از دیگر رویکردها را استفاده از مشارکت ها و ظرفیت های نهادهای مختلف به ویژه مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: مجلس ظرفیت خوبی دارد و 171 نماینده عضو فراکسیون ایثارگران هستند. استفاده از ظرفیت آنها کمک زیادی برای رسیدن به اهداف می کند. همچنین تشکل ها، ظرفیت های بزرگی هستند که می توانند به بنیاد شهید کمک کنند.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران عدم تمرکززایی و تفویض اختیار را از دیگر رویکردها دانست و گفت: باید به یک نهاد چالاک و فرهنگی تبدیل شویم که در راستای تبلیغات ایثار و شهادت گام بردارد.

 

اوحدی از تشکیل سه شورای راهبردی خبر داد و گفت: شورای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و اطلاع رسانی را تشکیل داده ایم و از ظرفیت صاحب نظران استفاده می کنیم. ذیل این شورا پنج کمیته مسکن، درمان، فرهنگی و لوایح تشکیل شده است.

 

پرداخت تمام مطالبات بنیاد شهید تا پایان سال

 

وی با بیان اینکه پنج مصوبه خوب از دولت دریافت کرده ایم، گفت: کلیه مطالبات تا پایان سال پرداخت می شود و در خصوص ماده 38 نیز باید گفت بخش اول آن ماه پیش پرداخت شد و امروز نیز پرداخت بخش دوم را داشتیم.

 

بازنشستگی پیش از موعد برای همسران و فرزندان شهدا

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از بازنشستگی پیش از موعد همسران و فرزندان شهدا خبر داد و گفت: آنها می توانند هشت سال زودتر از موعد به بازنشستگی، بازنشسته شوند. خیلی از همسران شهدای مدافع حرم این درخواست را داشتند چون اکثر آنها فرزند کوچک دارند و می خواهند بیشتر در نزد آنها بمانند.

 

پرداخت حقوق برای کسانی که شغل خود را از دست داده اند

وی از پرداخت 100 هزار فقره وام برای خرید مسکن خبر داد و گفت: یکی از اهداف ما پشتیبانی از حوزه مسکن است. همچنین همه کسانی که به دلایلی شغل خود را از دست داده اند، برای آنان حقوق تعیین شده است.

 

وی با اشاره به تعامل با مجلس شورای اسلامی گفت: تدوین لایحه بودجه را داریم و تعاملی که میان بنیاد شهید و مجلس صورت گرفته است تا سال 1400 سال خوبی از لحاظ بودجه خواهیم داشت و در تلاشیم تا بدهی ها را به سال های بعد منتقل نکنیم.

 

وی همچنین از پنج تفاهم نامه راهبردی با وزارت صنعت و رفاه خبر داد و گفت: مصوبات ما بیشتر در قالب اشتغال بوده است. همچنین از ظرفیت تامین اجتماعی و کلینیک های درمانی تحت پوشش این وزارتخانه برای بنیاد شهید نیز استفاده می کنیم.

 

وی با بیان اینکه به یازده استان سفر کردیم و دیدار چهره به چهره با خانواده شهدا داشتیم، گفت: در این دیدارها تفاهم نامه ای 42 هزار و 500 زمین در یازده استان منعقد شد. همچنین 32 هزار مورد اشتغال نیز مهیا کردیم.

 

استخدام فرزندان شهدا در دستگاه های دولتی

 

اوحدی از استخدام فرزندان شهدا در دستگاه های دولتی خبر داد و گفت: باید فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان 70 درصد به بالا استخدام دولت شوند.

 

شهدای سلامت تحت پوشش بنیاد شهید قرار می گیرند

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از جلسات مشترک با وزارت بهداشت خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم تا شهدای سلامت تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران دربیایند.

 

تامین واکسن آنفولانزا برای والدین شهدا

 

اوحدی با بیان اینکه با اورژانس هماهنگی شده تا برای والدین شهدا و جانبازان و همسران معزز شهدا که بالای 60 سال سن دارند، واکسن آنفولانزا به صورت رایگان تامین شود و اورژانس با حضور در منزل آنها واکسن را بزنند که این اتفاق از هفتم مهر ماه رخ می دهد.

 

کد خبر 973344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha