۶۰ درصد انتقال کرونا در خراسان جنوبی ارتباطات درون خانوادگی است

شریف زاده گفت: دلیل ۶۰ درصد آلودگی به ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی ناشی از ارتباطات درون خانوادگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا شریف زاده» شامگاه (۲۹شهریور) درباره آخرین تحلیل آماری بیماری کرونا در خراسان جنوبی اظهار کرد: در مردادماه به طور متوسط روزانه ۱۶ مورد مبتلای جدید به ویروس کرونا در استان داشته ایم اما این آمار در نیمه دوم شهریورماه به ۱۹مورد افزایش یافته است.

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: موارد مبتلا به بیماری کرونا در نیمه دوم شهریورماه روزانه ۶ نفر افزایش داشته است.

 

وی با بیان اینکه بررسی‌های نحوه انتقال ویروس کرونا در استان نشان می‌دهد که حدود ۶۰ درصد موارد جدید انتقال‌های درون خانوادگی بوده است، افزود: همچنین مسافرت به مناطق پرخطر در استان های دیگر و انتقال در محل کار نیز از دیگر عوامل انتقال ویروس کرونا هستند.

 

شریف زاده ادامه داد: در حال حاضر ۱۵۸ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که تست کرونا برای ۶۶ نفر مثبت شده است.

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: از این تعداد هفت بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و متاسفانه حال دو نفر از بیماران وخیم است.

 

 

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته فوت ناشی از کرونا نداشته ایم و  همچنان شمار قربانیان این ویروس در استان ۱۵۰ مورد است.

کد خبر 973430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha