جشنواره غدیر  مصداق پیوند فضای مجازی و آموزه های دینی

جشنواره رسانه های دیجیتال غدیر اتفاقی فرهنگی و دینی در بر بستر فضای فضای مجازی و فناوری اطلاعات است که بهانه ای برای گسترش مفاهیم اسلامی با محوریت مفاهیم علوی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، جشنواره رسانه های دیجیتال غدیر اتفاقی در حوزه فرهنگ دیجیتال به مناسبت واقعه بزرگ غدیرخم و ولایت علوی است که به همت مجتمع دیجیتال کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی تیران پایه گذاری شده و در این سال ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این رویداد حمایت کرده و فرصتی برای ترویج موضوع غدیر و ولایت علوی شده است.

 

چهارمین دوره این جشنواره امسال نیز در حال برگزاری است که ایجاد پویش با موضوعات غدیر و سبک زندگی امیرالمومنین رویکرد این دوره از جشنواره است.

 

کار، اقتصاد و جهش تولید از منظر حضرت علی(ع)، وحدت، دوستی، صلح و محبت در جامعه، مفاهیم نهج البلاغه و سبک زندگی ایرانی و اسلامی، آموزه های امیرالمومنین در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، از موضوعات چهارمین دوره جشنواره غدیر است که فراخوان آن اعلام شده و علاقمندان می توانند با ایجاد کانال در یکی شبکه های اجتماعی داخلی و یا خارجی و یا صفحه اینستاگرام در این جشنواره شرکت کنند.

 

*ثبت حدیث و یا موضوع از حضرت علی و کامنت گذاری

 

یک بخش جانبی نیز برای چهارمین جشنواره رسانه های دیجیتال علوی پیش بینی شده که افراد با نوشتن یک حدیث یا جمله ای پیرامون امام علی(علیه السلام) در صفحه اینستاگرام و گسترش آن، در صورتی که بیشترین کامنت و لایک را داشته باشند جایزه می گیرند.

 

برای شرکت در این بخش از جشنواره شرکت کنندگان تا پایان شهریورماه امسال فرصت دارند.

 

*سیرتکاملی جشنواره رسانه دیجیتال غدیر

این جشنواره در سال اول با عنوان مسابقه وبلاگ نویسی در سطح شهرستانی آغاز و  در سال دوم با رویکرد رسانه های برخط، ملی شد و در سال های بعد به عنوان جشنواره رسانه های دیجیتال غدیر در سطح ملی انجام گرفت.

شرکت کنندگان با ارائه آثاری در حوزه های فناوری اطلاعات، رسانه های برخط، بازی و محتواهای صوتی در این جشنواره شرکت کردند و جوایز و لوح سپاس این رویداد فرهنگی دیجیتال را دریافت کردند.

 

حضرت علی(ع)، ولایت، خطبه غدیر، غدیر از دیدگاه اهل تسنن، غدیر از دیدگاه تشیع، پیامبر اکرم(صلی الله علیه وسلم) و غدیر خم، اخلاق، عدالت و توسعه، کار و تولید، بیت المال، وحدت، تربیت، دشمن شناسی و حکومت از منظر امام علی(علیه السلام) از موضوعات این جشنواره در سال های گذشته بوده است.

 

*به روز رسانی جشنواره بر اساس ظرفیت روز جامعه

 

به گفته مسئولان برگزاری این برنامه فرهنگی، وضعیت جشنواره همه ساله بررسی شده و با توجه به فعالیت زیاد افراد به ویژه نسل جوان و نوجوان در عرصه شبکه های اجتماعی این دوره از جشنواره با رویکرد ایجاد پویش رقم خورد.

 

ارائه تولیدات و توانایی های فرهنگی در فضای شبکه های اجتماعی گسترش موضوع و احادیث را به همراه خواهد داشت.

کد خبر 973457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha