ابتلای افراد جوان‌ به کرونا در ایلام روندی افزایشی داشته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام گفت: ابتلای افراد جوان‌ به کرونا در این استان روندی افزایشی داشته است.

«محمد کریمیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد:  کل موارد مثبت کرونا در استان ۹ هزار و ۵۸۰ نفر، موارد فوتی ۲۳۵ نفر و تعداد بستری موجود در بیمارستان ها ۱۰۹ نفر و تعداد بهبود یافتگان نیز تعداد ۸ هزار و ۶۲۲ نفر است.

 

وی تصریح کرد: شهرستان ایلام با ۹۵ مورد فوتی در صدر شهرستان های استان قرار دارد و ایوان و دهلران نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام افزود:  وضعیت ابتلا به کرونا در استان  بر اساس آنچه که که مشخص است، ابتلای افراد جوان‌تر روندی افزایشی داشته است.

 

کریمیان اظهار کرد: درصد ابتلای کرونا در استان ایلام در مردان ۵۸ درصد و در زنان نیز ۴۲ درصد و درصد میزان فوتی‌ها در مردان ۶۲/۵ درصد و در زنان ۳۷/۵ درصد بوده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: درصد ابتلای به کرونا بر حسب سن نیز؛ بیشترین موارد ابتلا مربوط به گروه سنی بین ۲۰ تا ۴۹ سال بوده و میانگین سنی مبتلایان نیز ۴۰/۹ سال است.

 

وی گفت:  بیشترین گروه سنی بین متوفیان نیز گروه سنی ۶۰ تا ۹۵ سال است و میانگین سنی متوفیان نیز ۶۹/۳ سال است و ۲۰ درصد مبتلایان و ۹۱ درصد متوفیان دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

 

کد خبر 973482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha