«ردپای خلیل» شرح زندگی دلاورمردانه معاون لشکر المهدی (عج) به رشته تحریر درآمد

نعمت اللهی از انتشار کتاب «ردپای خلیل» با موضوع «شهید خلیل مطهرنیا» به قلم نویسنده جهرمی «عبدالمجید رحمانیان» خبر داد.

«محسن نعمت اللهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به آخرین اثر نگارش شده «عبدالمجید رحمانیان» نویسنده کتاب های دفاع مقدس گفت: این اثر با عنوان «ردپای خلیل» چاپ و منتشر شده و همزمان با هفته دفاع مقدس به بازار کتاب عرضه شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم افزود: این کتاب درباره شخصیت و زندگی «سردار شهید خلیل مطهرنیان» نگارش شده و در آن ابعاد مختلف زندگی وی به رشته تحریر در آمده است.

 

وی با اشاره به اینکه انتشارات پیام آزادگان و نشر ناطور این کتاب را به چاپ رسانده اند، عنوان کرد: کتاب «ردپای خلیل» در 652 صفحه و در قطع رقعی چاپ شده است.

 

به گفته نعمت اللهی، نویسنده کتاب «ردپای خلیل» که خود یکی از رزمندگان و آزادگان دوران دفاع مقدس است، این کتاب را با هدف تبیین و معرفی شهدا به جامعه به ویژه برای نسل جوان به نگارش درآورده است.

 

وی با اشاره به اینکه این کتاب در شمارگان یک هزار نسخه منتشر شده است، خاطرنشان کرد: مطالعه این کتاب، فرصت بی نظیری را برای نگاهی عمیق به رشادت و شهادت یکی از فرماندهان دفاع مقدس، در اختیار مخاطب قرار می دهد.

 

به گزارش شبستان، «سردار شهید خلیل مطهرنیا» در مهرماه سال 1338 در خانواده ای مذهبی در روستای «علی آباد» از توابع شهرستان جهرم چشم به جهان گشود؛ دوران پرنشاط کودکی او با اندوه مرگ مهربانش قرین گشت ودر زمانیکه نهال وجود او اولین آوازهای رویش را سر می داد در عزای پدر نشست و از بهترین تکیه گاه عاطفی بی نصیب ماند.

 

در طول زمان تحصیل به کارهای مختلفی نیز اشتغال داشت و مخارج زندگی و تحصیل خود را از دسترنج خویش حاصل می کرد؛ شهید مطهرنیا پس از گذراندن دوران تحصیل ابتدایی و راهنمایی در سال 1357 و در بحبوحه پیروزی انقلاب موفق به اخذ دیپلم شد و یک سال بعد یعنی در سال 1358 بعد از انصراف از دانشگاه (که در جریان انقلاب فرهنگی موقتا تعطیل شده بود) به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهرم در آمد.

 

وی که دوران انقلاب در مبارزات مردمی در شهرستان جهرم از جمله تسخیر ژاندارمری، شهربانی و پادگان ارتش نقش فعالی داشت، بعد از انقلاب از بنیان گذاران اصلی بسیج و تشکیل دهندگان گروه های مقاومت این شهرستان بود.

بعد از شروع جنگ تحمیلی نیز از جمله کسانی بود که رهسپار جبهه های حق علیه باطل شد و تا زمان شهادتش در غالب عملیات ها شرکت کرد؛ در عملیات رمضان به عنوان فرمانده گردان و بعد از آن به سمت فرماندهی طرح و عملیات لشکر المهدی (عج) منصوب شد و تا زمان شهادتش در این سمت باقی ماند.

 

وی در حال گذراندن دوره فرماندهی در تهران بود که عملیات کربلای چهار شروع شد و به محض اطلاع خود را به جبهه رساند و در این عملیات شرکت کرد.

 

شهید مطهرنیا که در عملیات های مختلف بارها به شدت مجروح شده بود، سرانجام در تاریخ 30 دی ماه 65 درحالی که مانند آقایش ابا عبدالله (ع) سر بر بدن نداشت به دیدار حضرت دوست شتافت.

 

خاک لاله خیز شلمچه و عملیات کربلای پنج یادمان پرواز ملکوتی این عاشق واصل است؛ پیکر مطهر این شهید گلگون کفن در نهم بهمن ماه 1365 در شهر جهرم تشییع و در کنار همرزمانش به خاک سپرده شد.

 

کد خبر 973506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha