حزب الله مواد منفجره به اروپا منتقل نمی‌کند

فرانسه ادعاهای مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر ذخیره مواد منفجره متعلق به حزب الله لبنان را در کشورهای اروپایی رد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، فرانسه ادعاهای مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر ذخیره مواد منفجره متعلق به حزب الله لبنان را در کشورهای اروپایی رد کرد.

 

اگنس فون درمول سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز جمعه به خبرنگاران در پاریس گفت: از نظر ما ، هیچ چیز ملموسی برای تایید چنین ادعایی وجود ندارد.

 

وی افزود: هر فعالیتی كه توسط یك سازمان خارجی در سرزمین ما انجام شود توسط مقامات فرانسه با بیشترین قاطعیت تحریم خواهد شد.

 

ناتان ثالث ، هماهنگ کننده وزارت امور خارجه برای مقابله با تروریسم ، روز پنجشنبه ادعا کرد که حزب الله در سالهای اخیر نیترات آمونیوم را از بلژیک به فرانسه ، یونان ، ایتالیا ، اسپانیا و سوئیس منتقل کرده است و گمان می رود هنوز مواد را در سراسر اروپا ذخیره می کند.

 

این مقام ارشد آمریكایی این سخنان را در یک گردهمایی آنلاین به میزبانی كمیته یهودیان آمریكا بیان كرد ، كه از كشورهای اروپا و سایر كشورها خواسته است كه جنبش مقاومت لبنان را تحریم كنند.

 

وی ادعا کرد که واشنگتن معتقد است که حزب الله از سال 2012 نیترات آمونیوم را در جعبه کمک های اولیه با بسته های سرد حاوی این ترکیب به سراسر اروپا منتقل کرده است.

 

وی گفت كه ایالات متحده معتقد است كه این منابع هنوز در سراسر اروپا ، احتمالاً در یونان ، ایتالیا و اسپانیا موجود است.

 

ایالات متحده از سال 1997 جنبش مقاومت حزب الله را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی تعیین کرده و چندین نوبت تحریم علیه این گروه را در سیاست های خارجی خود گنجانده است.

کد خبر 973547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha