افتتاح و کلنگ‌زنی ۵ پروژه صنعت آب و برق در استان همدان

آئین افتتاح و کلنگ‌زنی پنج پروژه صنعت آب و برق استان همدان با حضور وزیر نیرو در قالب هفته بیست و یکم پویش «هرهفته_الف_ب_ایران» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، صبح امروز (30 شهریور) آئین افتتاح و کلنگ‌زنی پنج پروژه صنعت آب و برق استان همدان با حضور وزیر نیرو در قالب هفته بیست و یکم پویش «هرهفته_الف_ب_ایران» برگزار شد.

 

«رضا اردکانیان»  در سفر به استان همدان در جمع خبرنگاران گفت: امروز در قالب پویش «هر هفته_الف_ب_ایران» افتتاح پروژه‌ای سد مخزنی نعمت‌آباد در اسدآباد، آبرسانی به ۳۰ روستا در سطح استان؛ سه پروژه تامین برق و افزایش ظرفیت در ملایر، رزن و اسدآباد و شروع عملیات اجرایی خط ۴۰۰ کیلووات ملایر و خرم‌آباد در مجموع با اعتبار ۵۸۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شد.

 

وزیر نیرو،  با اشاره به افتتاح سه پست برق ۶۳ کیلوولتی گفت: به طور همزمان آبرسانی به ۴۰۰ روستا در 20 استان با جمعیت ۲۸۱ هزار نفر را امروز در برنامه داریم.

 

وی خاطرنشان کرد: با احتساب طرح‌هایی که در استان افتتاح شدند ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که امیدواریم در بخش آبرسانی هم تا پایان سال طرح‌ها افتتاح شود.

 

اردکانیان با تاکید به اینکه در پویش «هر هفته_الف_ب_ایران» ۱۰۸ پروژه را از ابتدای امسال بهره‌برداری شده است افزود: در حال حاضر ۹۲ پروژه ساخت و سازی داریم.

 

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه وضعیت خوبی را شاهد هستیم به ویژه در بخش کشاورزی اظهار کرد: در حوزه آبرسانی روستایی از ابتدای سال ۴۴۸ روستا به شبکه آب سالم متصل شدند که در مجموع جمعیت روستایی در دولت تدبیر و امید به بیش از ۸ میلیون نفر رسیده که امیدواریم تا پایان سال به این تعداد اضافه شود.

 

گفتنی است، هم‌زمان بهره‌برداری و عملیات اجرایی چهار پروژه تأمین برق استان نیز آغاز شد و بهره‌برداری از آبرسانی به ۳۰ روستا در 6 شهرستان این استان نیز انجام گرفت.

 

طرح آبرسانی به ۳۰ روستا با ۴۸ میلیارد تومان، ظرفیت مخزن زمینی یکصد متر مکعب، ۲۵۰ متر مکعب ظرفیت مخزن هوایی و ۶۳ هزار و ۵۷۷ متر خط انتقال به بهره‌برداری رسید که این طرح ۲۷ هزار و ۶۲۸ نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد.

 

 

کد خبر 973680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha