آمادگی حوزه علمیه برای تولید محتوا در فضای مجازی

گفت: امروز حوزه علمیه آمادگی خود را اعلام می کند تا جمعی از طلاب دغدغه مند را آموزش داده و مجهز کند که برای تولید محتوا در فضای مجازی وارد عمل شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمدتقی سبحانی نیا» در جلسه شورای فرهنگ عمومی که امروز (یکشنبه ۳۰ شهریور) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: توجه مقام معظم رهبری به فضای مجازی حاکی از این است که در عصر ظهور هم فضای مجازی حرف اول را می زند.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: امروز اذعان داریم فضای مجازی حرف اول را در اطلاع رسانی و رسانه می زند و تأکید مقام معظم رهبری هم شاید می خواهد توجه ما را نسبت به این موضوع چندبرابر کند.

 

وی عنوان کرد: البته در توسعه زیرساخت ها در بحث فضای مجازی بسیار رشد داشتیم ولی در تولید محتوا آماری داده نشد که مشاهده کنیم این رشد چگونه بوده و این نکته مهمی است که لازم است در این زمینه تحقیقی شود.

 

حجت الاسلام سبحانی نیا اعلام کرد: در انقلاب هر زمان به عرصه های فرهنگی رسیدیم در مورد این بخش بی توجهی، غفلت و اهمال شد، همانگونه که به مسجد توجه نشده و باید الگوگیری از دیگر کشورها در نگاه به مسجد داشته باشیم در حالی که اگر به مسجد به خوبی نگاه می کردیم آسیب های اجتماعی کمتر بود.

 

وی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت طلاب در تولید محتوا در فضای مجازی تصریح کرد: در حوزه علمیه، طلاب تربیت شده، تحصیل کرده و دغدغه مند در عرصه های دینی و فرهنگی کم نداریم، آنچه باعث شده از این ظرفیت خوب استفاده نشود این است که زیرساخت مناسب برای بهره مندی از طلاب فراهم نیست و حوزه این توان را ندارد از این طلاب در عرصه فضای مجازی بهره کافی ببرد چراکه توان مالی قابل قبولی ندارد.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: جاهایی که مسئولیت مقابله با آسیب های اجتماعی دارند باید زیرساخت فراهم کرده و از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: امروز حوزه علمیه برای این مسئولیت آمادگی دارد و آمادگی خود را اعلام می کند ولی برای ایجاد زیرساخت باید اقدام جدی شود و ما جمعی از طلاب دغدغه مند را آموزش داده و مجهز می کنیم که برای تولید محتوا وارد عمل شوند.

 

در ادامه مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین اظهار کرد: رهبری فضای مجازی را میدان مبارزه نام گذاشتند یعنی اگر ما در یک طرف قرار داریم، طرف دیگری هست که اگر امکانات آن را بررسی کنیم چند نکته حائز اهمیت وجود دارد.

 

«سعید انبارلویی» یادآور شد: طرف دوم ما زیرساخت ها را در اختیار دارد و می تواند جلو انتشار اطلاعات ما را بگیرد، ما زمانی می توانیم در ادامه حرکت، پای خود را محکم کنیم که شبکه ملی اطلاعات داشته باشیم که در این خصوص اقداماتی شده ولی اتفاق لازم رخ نداده است.

 

کد خبر 973740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha