هفته دفاع مقدس فرصت ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ایثار است

ابدالی پور با بیان اینکه دوران دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ این مرزو بوم است، گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی برای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ایثار و مقاومت است.

« محمد ابدالی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با بیان اینکه  دفاع مقدس را گنجیه ای همیشگی برای ملت ایران است، اظهار داشت: جنگ تحمیلی در سایه وحدت و همدلی ملت ایران و نهادینه سازی فرهنگ بسیج و جهاد امروز گنجیه ای بزرگ برای همه نسل های ملت ایران است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: در سایه تدبیرو همدلی مدیران نظام، فرماندهان جنگ و وحدت و همدلی ملت ایران، جنگ تحمیلی به یک جهاد مقدس و دفاع مقدس تبدیل شد.

 

وی با بیان اینکه امروز فرهنگ جهاد و مقاومت ملت ایران به الگویی موفق برای ملت های آزاده تبدیل شده است، بیان کرد: فرهنگ های مقاومت و ایثار و شهادت تولید الگویی موفق وهمیشگی برای مقابله با توطئه های دشمنان اسلام و مسلمانان است.

 

ابدالی پور با بیان اینکه دفاع مقدس در تاریخ دفاع از این مرز و بوم همیشه ماندگار خواهد بود، خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی برای معرفی شهدای دوران دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان و الگوسازی مناسب برای این قشر است. 

 

وی با بیان اینکه ثبت خاطرات شهدا، رزمندگان، ایثارگران و آزادگان یکی از بهترین و مهمترین راهکارها جهت انتقال مفاهیم دفاع مقدس به آیندگان است، افزود:  در کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان طرح سه شنبه های تکریم با رویکرد معرفی سیره و منش شهدا و تکریم از ایثار و گذشت خانواده معظم شهدا در طول هفته دفاع مقدس برگزار می شود.

  

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان اذعان داشت: همزمان با چهلمین سالروز دفاع مقدس ویژه برنامه های با موضوع ایثار و گذشت در کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ این مرزو بوم است، افزود: در دوران دفاع مقدس با وجود حمایت های بسیاری از کشورهای جهان ازصدام و رژیم بعثی عراق، ایران اسلامی در سایه فرهنگ ایثار و مقاومت و توکل بر خداوند متعال با کمترین امکانات در برابر هجوم رژیم بعث عراق ایستادگی کرد.

 

ابدالی پور با اشاره به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، گفت: برنامه های ویژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس با رویکرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

وی بیان کرد: تجلیل از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و اجرای تئاتر در مساجد سطح شهر خرم آباد با موضوع های دفاع مقدس، ایثار و شهادت از جمله برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان در هفته دفاع مقدس است.

 

ابدالی پور ادامه داد: برگزاری یادواره شهدا با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج و غبار روبی از گلزار مطهر شهدا از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در هفته دفاع مقدس است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان همچنین از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری با عنوان «روح مقاومت» در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خبرداد و اظهار کرد: این جشنواره با موضوعات قرآن، عترت، امام و مرجعیت، دفاع از وطن، اسلام و مسجد و ... در وصیت نامه شهیدان در قالب های نماهنگ، صوت و پادکست، عکس نوشت و فیلم موبایلی برگزار می شود.

کد خبر 973775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha