صنایع دستی سهم مهمی در توسعه مشاغل خانگی دارند

قاسمی با بیان اینکه ۲۰ هزار نفر از جمعیت روستایی و عشایری استان در تولید صنایع دستی فعالیت دارند، گفت: توجه به عرصه صنایع دستی می تواند سهم مهی در توسعه مشاغل خانگی داشته باشد.

«سید امین قاسمی» امروز(30 شهریور) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: صنایع دستی یکی از بهترین فرصت‌ها برای رونق کسب و کار است.

 

مدیرکل صنایع دستی استان لرستان بیان کرد: صنایع دستی به دلیل برخورداری از بار فرهنگی و دارا بودن جنبه های هنری می ‏تواند عامل ترویج عناصر فرهنگی در نقاط مختلف کشور و حتی فراسوی مرزها باشد.

 

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی سهم مهمی در توسعه مشاغل خانگی دارند، افزود: عمده صنایع دستی روستایی به صورت مشاغل خرد و خانگی هستند که اغلب صرف مصارف شخصی شده و مازاد آن برای فروش عرضه خواهد شد.

 

قاسمی خاطرنشان کرد: ارائه آموزش در حوزه صنایع دستی می تواند بستر اشتغال در مناطق روستایی باشد.

 

وی افزود: صنایع دستی در مناطق روستایی یکی از عوامل مکمل اقتصاد کشاورزی است و این صنایع به دلیل ‏دارا بودن پتانسیل ایجاد فرصت های شغلی وکسب درآمد، ضمن پر کردن اوقات فراغت و بیکاری روستائیان، مانع از مهاجرت های گسترده فصلی یا دائمی آنها می شود.

 

 قاسمی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۲۰ هزار نفر از جمعیت سطح استان در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند، اظهار داشت: فعالیت های صنایع دستی به دلیل برخورداری از ویژگیهای تکنیکی ساده و بهره گیری ‏از ابزارها و وسایل تکنولوژیکی آسان، به گونه ای است که امکان پرداختن به آنها در ‏جوامع شهری، روستایی و عشایری و به صورت کارگاهی، خانگی و یا حتی دوره گردی ‏و سیار وجود دارد.‏ 

کد خبر 973789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha