​افزایش قیمت مرغ در گلستان به ۱۷ هزار تومان

حق شناس گفت: براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار استان گلستان و با توجه به افزایش قیمت نهاده ها قیمت مرغ در استان گلستان، ۱۷ هزار تومان در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» عصر امروز (یکشنبه 30 شهریور) در ستاد تنظیم بازار استان گلستان اظهار کرد: همه ما دوست داریم که محصولات ارزان به دست مردم برسد و تردیدی در این موضوع نداریم اما باید براساس وضع موجود نسبت به تعیین قیمت ها اقدام شود.

 

استاندار گلستان ادامه داد: در اقتصاد مسئولان جاهایی که می توانند نسبت به تنظیم بازار اقدام می کنند اما در برخی از بخش ها قیمت ها افزایش پیدا می کند و مکانیزم قوی باید داشته باشیم تا بتوانیم قیمت ها را کنترل کنیم و نمی توانیم بر سر هر صنف و فروشنده ای یک ناظر قرار دهیم.

 

حق شناس بیان کرد: با توجه به ظرفیتی که استان گلستان در حوزه تولید و پرورش مرغ دارد و با توجه به وجود زنجیره کامل چهار میلیون و 500 هزار قطعه جوجه در استان باید قیمت مرغ در استان نسبت به استان های دیگر یک هزار تومان پایین تر باشد.

 

وی افزود: با توجه به کمبود و افزایش قیمت نهاده ها نیاز است که قیمت مرغ افزایش پیدا کند و لذا قیمت مرغ در استان گلستان براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار 17 هزار تومان و با احتساب پنج درصد نوسان قیمت  مرغ در نظر گرفته شد.

 

حق شناس به کاهش میزان صادرات و واردات استان گلستان اشاره کرد و افزود: یکی از دلایل کاهش میزان واردات و صادرات و تجارت خارجه به دلیل ویروس کرونا است که بر میزان صادرات تاثیرگذار بود.

 

کد خبر 973807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha