​کاهش میزان صادرات و واردات به استان گلستان

طلوعیان از کاهش میزان صادرات و واردات به استان گلستان خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۳۹ میلیون دلار صادرات و هشت میلیون و ۲۶۸ هزار دلار واردات کالا به گلستان اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حسین طلوعیان» عصر امروز (یکشنبه 30 شهریور) در ستاد تنظیم بازار استان گلستان اظهار کرد: میزان صادرات استان گلستان در سال گذشته 54 میلیون دلار بود و استان گلستان از مجموع صادرات کشور 0.36 درصد سهم داشت و  در سالجاری و پنج ماهه نخست سال میزان صادرات ما به 39 میلیون دلار رسیده است که سهم استان گلستان از صادرات کشور به 0.3 درصد رسیده است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: در سال 99 سه هزار و 490 تن از نظر وزنی واردات کالا به استان گلستان داشتیم که  ارزش این کالاهای وارداتی هشت میلیون و 268 هزار دلار تخمین زده می شود که از نظر وزنی 65 درصد و از نظر ارزش 63 درصد واردات استان گلستان نسبت به مدت مشابه  سال گذشته کاهش داشته است.

 

طلوعیان بیان کرد: در پنج ماهه نخست سال به 23 کشور صادرات داشتیم که صادرات گلستان به عراق ۱۲ درصد و میزان صادرات گلستان به قزاقستان 16 درصد کاهش داشته است.

 

وی گفت: همچنین بیشترین میزان کاهش صادرات استان به کشور ترکمنستان بود که 69 درصد مبادله کالای ما با این کشور در پنج ماهه نخست سال کاهش داشته است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان متذکر شد: از لحاظ توزیع اقلام صادراتی توانستیم 35 میلیون دلار کالا را از استان گلستان به  15 کشور همسایه داشته باشیم و برآورد شده که تا پایان سال 115 میلیون دلار صادرات به این کشورها انجام شود.

کد خبر 973824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha