صرفه و صلاح شهرداری و شهر با یکدیگر نزدیک و مرتبط است

ناصرپور گفت: قرار گرفتن صرفه و صلاح به دلیل تاکید بر منفعت عمومی و مصلحت است و باید توجه کرد که صرفه و صلاح شهرداری و شهر با یکدیگر نزدیک و مرتبط است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالحمید ناصرپور»، امروز (یکشنبه 30 شهریور) در وبینار تخصصی «تبیین مفاهیم صرفه و صلاح مردم و رعایت آن در مصوبات شورای اسلامی شهر» گفت: صرفه و صلاح به موقعیت بستگی دارد و ممکن است یک صرفه و صلاح در یک شرایط دیگر، نیاز به مطرح شدن نداشته باشد.

مد‌‌‌یرکل امور حقوقی شهرد‌‌‌اری شیراز افزود: صرفه و صلاح در موضوعات نظارتی و مصوبات شورا باید مدنظر قرار داده شود و برای شهرداری، شهر، عموم مردم، اشخاص حقوقی و حقیقی در نظر گرفته شود.

«سیدمجیب دیانت» نیز در این وبینار گفت: قرار گرفتن صرفه و صلاح به دلیل تاکید بر منفعت عمومی و مصلحت است و باید توجه کرد که صرفه و صلاح شهرداری و شهر با یکدیگر نزدیک و مرتبط است.

رئیس حوزه‌ ریاست شورا و امور شهرداری ادامه داد: خدمت عمومی بدون نفع عمومی امکان پذیر نیست و رسالت شهرداری نیز خدمات رساندن و ایجاد نفع عمومی است.

وی اضافه کرد: قانون ‌گذار در مرحله قانون‌ گذاری، منفعت و مصلحت عمومی را مد نظر داشته است و در مواردی که قانون وجود دارد باید به حاکمیت قانون پایبند باشیم.

دیانت تصریح کرد: در مواردی که قانون به آن پرداخته نشده نیز باید اداره کردن مطلوب شهر در اولویت قرار داده شود تا با اجرای عدالت، پاسخگویی، مشارکت شهروندی و ... به منفعت عمومی و مصلحت دست یابیم.

کد خبر 973849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha