درخواست یک عضو پارلمان الجزایر مبنی بر از سرگیری نماز جمعه در مساجد

یک عضو پارلمان الجزایر خواستار بازگشایی مساجد برای اقامه نماز جمعه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «المصری الیوم»، «خضر بن خلاف» یک عضو شورای ملی مردمی الجزایر از «عبدالعزیز جراد» نخست وزیر این کشور خواست با رعایت پروتکل های بهداشتی درهای مساجد را برای اقامه نماز جمعه بازگشایی کنند.

 

وی گفت: با توجه به بازگشت طبیعی به زندگی و باز کردن بازارها، ساحل و رستوران ها هیچ توجیهی ندارد که درهای مساجد برای اقامه نماز جمعه بسته بمانند.

 

خضر بن خلاف اظهار کرد: بر اساس نظر علما و پزشکان درهای مساجد را برای اقامه نماز جمعه باز کنید و تمامی شروط بهداشتی را برای مقابله با ویروس کرونا رعایت کنید.

 

وی تاکید کرد: بعد از بازگشایی تدریجی مساجد برای اقامه نمازهای یومیه، دلیلی ندارد که نمازگزاران از نماز جمعه محروم باشند.

 

این عضو شورای ملی مردمی الجزایر در ادامه تاکید کرد: همان طور که نمازگزاران برای اقامه نمازهای یومیه در مساجد حاضر می شوند و پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند، می توانند در نماز جمعه نیز با رعایت نکات بهداشتی شرکت کنند.

 

وی تصریح کرد: عدم برگزاری نماز جمعه در مساجد برای مردم سوال بر انگیز شده است و مردم نیز خواستار بازگشایی مساجد برای اقامه نماز جمعه هستند و آن را امری واجب می دانند.

کد خبر 973909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha