نفت‌های دزدیده شده از سوریه به عراق برده می‌شوند

یک کاروان آمریکایی ، متشکل از ۳۰ کامیون تانکر پر از نفت دزدیده شده سوریه این کشور را ترک کرده و مخفیانه وارد عراق شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، خبرگزاری رسمی سوریه، سانا می گوید ، یک کاروان آمریکایی ، متشکل از 30 کامیون تانکر پر از نفت دزدیده شده سوریه این کشور را ترک کرده و مخفیانه وارد عراق شده است.

 

روز شنبه اعلام شد که این کاروان نفت غارت شده از منطقه الجزیره در شمال شرقی استان حسکه را از طریق مرز الولید به عراق منتقل کرد.

 

غارت نفت سوریه توسط آمریکا در اواخر ماه ژوئیه در جریان دادرسی دادرسی سنا بین سناتور جمهوری خواه کارولینای جنوبی ، لیندزی گراهام و وزیر خارجه آمریکا ، مایک پمپئو تایید شد.

 

گراهام گفت فرمانده کل نیروهای دموکراتیک (SDF) به وی اطلاع داده است که با یک شرکت آمریکایی معامله ای برای استخراج میادین نفتی در شمال شرقی سوریه امضا شده است و معلوم شده که آمریکا حامی اصلی این قرارداد بوده است.

 

SDF ، اتحادیه شبه نظامیان کرد تحت حمایت آمریکا که علیه دمشق فعالیت می کنند ، در حال حاضر مناطقی را در شمال و شرق سوریه تحت کنترل خود دارد.

 

بشار الجعفری ، سفیر سازمان ملل در سوریه در نشست اخیر شورای امنیت هدف از حضور آمریکا در سوریه را سرقت نفت سوریه عنوان کرد.

 

روز جمعه ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری کاخ سفید گفت که ما از سوریه خارج شده ایم و نیروهای آمریکایی باقیمانده فقط از نفت محافظت می کنند.

کد خبر 973918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha