حدود ۲ هزار و ۴۰۰ بنگاه تملیک شده در کشور داریم

سلاح ورزی با اشاره به اینکه حدود ۲ هزار و ۴۰۰ بنگاه تملیک شده در کشور داریم، افزود: از این تعداد حدود هزار و ۷۵۰ واحد داخل شهرک‌های صنعتی و مابقی در خارج از شهرک‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین سلاح ورزی شب گذشته (یکشنبه 30 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: اگر افرادی که قرارداد اولیه خود را که بر اساس قواعد بانکداری اسلامی و تحت عقود اسلامی منعقد شده است در اختیار نداشته باشند عملاً به حقوق خود آگاه نمی‌شوند. مهم‌ترین علت این مشکلات رعایت نشدن قوانین موجود است.

 

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه حدود دو هزار و ۴۰۰ بنگاه تملیک شده در کشور داریم، افزود: از این تعداد حدود هزار و ۷۵۰ واحد داخل شهرک‌های صنعتی و مابقی در خارج از شهرک‌ها هستند.

 

سلاح ورزی گفت: در حال حاضر دو دسته قرارداد مبادله‌ای و مشارکتی داریم که قرارداد مبادله‌ای مانند سلف یا فروش اقساطی است که هر سال شورای پول و اعتبار نرخ معینی از بهره بانکی را مشخص می‌کند، ولی قرارداد مشارکتی منجر به تملک می‌شود.

 

وی افزود: دولت و قوه مجریه اختیارات خود را دست کم گرفته اند و پیشنهاد می‌کنیم دولت آیین نامه‌ای همانند آیین نامه سال ۸۶ را تصویب کند./

کد خبر 973946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha