احداث صنایع فرآوری و بسته بندی ماهی در استان ایلام

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از احداث صنایع فرآوری و بسته بندی ماهی در استان ایلام خبر داد و گفت: تکمیل زنجیره تولید باعث اشتغالزایی در استان می شود.

«رضا سلیمانی»  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: در راستای بهره وری از منابع آب استان و افزایش تولید آبزیان، موضوع پرورش ماهی در قفس در دستور کار مدیریت شیلات قرار گرفته است.

 

وی گفت: در همین زمینه مطالعات سد سیمره در شهرستان بدره توسط پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور صورت گرفت و این مدیریت نسبت به صدور مجوز به ظرفیت ۲۰۰۰ تن اقدام و از این ظرفیت ۱۰۰۰ تن به صورت صنعتی به سرمایه گذار بومی واگذار شده است.

 

سلیمانی افزود:  در مجموع طرح پرورش ماهی در قفس با ظرفیت ۲۰۰۰ تن در سد سیمره با اشتغالزایی ۲۰۰ نفر فعال بوده که حدود ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات جهت این امر دریافت شده است.

 

مدیر شیلات ایلام تصریح کرد: جهت توسعه این امر مطالعات سد دویرج در شهرستان دهلران نیز در دست اقدام است که متعاقبا به متقاضیان و فارغ‌التحصیلان بیکار منطقه واگذار خواهد شد.

 

سلیمانی بیان کرد: تکمیل زنجیره تولید از جمله احداث صنایع فراوری و بسته بندی ماهی از جمله برنامه‌های دیگر مدیریت شیلات در راستای حمایت از قشر تولید کننده است.

 

وی گفت: پرورش ماهی در قفس یکی از شیوه‌های نوین آبزی پروری است که توسعه آن نیازمند حمایت بیشتر از سرمایه گزاران و رفع مشکلات و ابهامات پیرامون این  صنعت پویا است بدون حمایت مسوولین این حوزه دوام نمی‌آورد و شاهد رکود این صنعت خواهیم بود.

 

مدیر شیلات ایلام  خاطرنشان کرد: از مزایای این روش می‌توان به کاهش هزینه نسبت به پرورش ماهی در استخرهای خاکی، سهولت در مشاهده و بررسی میزان تغذیه ماهی، مقرون به صرفه بودن هزینه‌های ثابت نسبت به دیگر روش‌های پرورش آبزیان اشاره کرد این در حالی است مزایای این روش مورد توجه کشورهای توسعه یافته دیگر قرار گرفته است.

کد خبر 974027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha