مسیر رشد و تعالی جامعه در گرو تقویت فرهنگ ایثار و شهادت است

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در کشور گفت: مسیر رشد و تعالی جامعه در گروی تقویت فرهنگ ایثار و شهادت است.

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به هفته دفاع مقدس و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت گفت: دفاع مقدس یادآور ارزش های جهادی، ایستادگی و مقاومت هشت ساله ملت ایران است. در دفاع مقدس فرهنگ جهاد و شهادت به اوج خود رسید و توانست یک حماسه تاریخی را بیافریند که به قول امام راحل این هشت سال دفاع مقدس آن قدر دستاورد معنوی و ارزشی داشت که برای یکصد سال آینده یک ملت کفایت می کند یعنی یکصد سال ملتی بر اساس این آرمان ها و ارزش ها که الگو و نهادینه شد، ترسیم می شود.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم با این آرمان ها و ارزش ها پای استقلال خودشان می ایستند، مقاومت می کنند و مسیر رشد و تعالی و پیشرفت خود را پیش می برند.

 

وی تاکید کرد: فرهنگ جهاد و شهادت در فرهنگ دینی و قرآنی و آرمان های ما و کربلا و نهضت عاشورا قرار دارد. این فرهنگ در دوران هشت سال دفاع مقدس به روز شد و مجددا جوان های ما آمدند و با نیت های خالصانه و حرکت های ایثارگرایانه به همه جهانیان نشان دادند و این فرهنگ، جهانی شد.

 

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با شکل گیری جبهه مقاومت و نهضت های مردم در لبنان، فلسطین، بحرین، یمن، عراق و افغانستان به همگان ثابت شد که فرهنگ ایثار و شهادت رزمندگان دلیر اسلام در ایران همه جهان اسلام را فرا گرفته است و محور و پرچمدار اصلی این حرکت ولایت و رهبری اسلامی است.

کد خبر 974056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha