ایمان و ولایت محوری از مهمترین مولفه های پیروزی در دفاع مقدس بود

سردار عراقی گفت: ایمان محوری مردم و ولایت محوری از مولفه های پیروزی در دفاع مقدس بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، سردار «عبدالله عراقی» در آیین سراسری تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس که امروز (دوشنبه ۳۱ شهریور) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: چهلمین سالگرد دفاع مقدس را گرد هم جمع شده ایم که این مهم را جشن بگیریم و این مجلس یادآوری و ذکری است که چرا بعد از ۴۰ سال دفاع مقدس، شهید و شهادت محور حرکت ما در جمهوری اسلامی است.

 

رئیس اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس برکاتی داشت که این برکات مانند چشمه نورانی و پرخیر و برکت جاری و ساری است و برای همیشه تاریخ ماندگار خواهد بود زیرا حرکت ما پیوسته به حرکت خوبان عالم، اولیای خدا، پیامبران الهی، ائمه اطهار، صلحا و شهدا به ویژه حرکت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران اندک ایشان بود.

 

وی با اشاره به مولفه های موفقیت و پیروزی ایران اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی افزود: یکی از مولفه های اصلی، ایمان محوری مردم بود یعنی مردم در حالی وارد جنگ شدند که ما از نظر مولفه های مقایسه ای توان رزم که در دنیا مرسوم است، قادر به اداره جنگ نبودیم و دشمن اگر دچار اشتباه شد به خاطر همین مقایسه مادی بود.

 

سردار عراقی اضافه کرد: دشمن فکر می کرد ما تازه انقلاب کردیم، سپاه جوان است، کشور از نظر تجربه مدیریتی و اداری بسیار نوپاست و تحریم های بین المللی بر ما حاکم است، بنابراین نمی توانیم موفق شویم و در محاسبات تنها محوری را که محاسبه نکرده بودند، ایمان محوری بود.

 

وی تأکید کرد: ایمان یعنی جایی که خدا می گوید حرکت کنید حساب نمی کنید تعداد نفرات چقدر است و این امر از حرکت امام حسین (ع) نشات گرفته است، امام حسین (ع) در شب عاشورا به یارانشان می فرماید هرکس بماند فردا شهید می شود ولی یاران ایشان اعلام وفاداری می کنند.   

 

رئیس اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح توضیح داد: جنگ ما یکی از مولفه هایش ایمان محوری بود، مادری که دو تا سه فرزندش را تقدیم انقلاب و اسلام کرد، اگر ایمان وجود نداشت، حاضر نبود این کار را انجام دهد.

 

وی خاطر نشان کرد: دومین مولفه و محور پیروزی ما در دفاع مقدس ولایت محوری بود و همچنین شهادت محوری از علل دیگر پیروزی ما بود.

 

سردار عراقی یادآور شد: مردم محوری مولفه دیگری است که در هشت سال دفاع مقدس اثرگذار بود و حمایت های مردمی بیش از صدها تانک و توپخانه برای رزمندگان روحیه بود و ان شاالله باید با تکیه به این گنج، کارهایمان را پیش ببریم.

 

کد خبر 974129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha