ثبت یک روز به نام امامزاده جعفر(ع) در تقویم ملی

نماینده مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست داریم یک روز به نام امامزاده جعفر(ع) در تقویم ملی ثبت گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­های تهران، نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیشوا با حضور نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

حسین نوش‌آبادی نماینده مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و  آغاز هفته دفاع مقدس گفت:همانطور که در دفاع مقدس فرهنگ ایثارگری و مقاومت در جامعه باهدایت امام امت نهادینه شد، امروز هم همین فرهنگ می تواند در بخش های دیگر ما را در دنیا سربلند کند.
وی گفت: فرهنگ مقاومت امروز در منطقه و دنیا  در برابر چپاول گری های و خودخواهی استکبار ایستادگی کرده که ریشه این فرهنگ مقاومت در دفاع مقدس ملت ایران است.

نوش آبادی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی با یک سازو کار بسیار مهم  در کشور و  با حضور 4 وزیر و بیش از 20 نهاد فعال است و به نظر می رسد منویات رهبری در خصوص فرهنگ باید بیشتر مورد بررسی قراربگیرد.

نماینده مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی به جایگاه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان اشاره کرد و گفت:ریاست شورای فرهنگ عمومی برعهده امام جمعه است که نشان می دهد وظایف و عملکرد این شورا فراتر از شهرستان است و باید سیاستگذاری های متنوع برای مسائل مهم شهرستان تبیین شود.
وی با اشاره به منویات رهبری در خصوص شهرستان پیشوا، افزود: برگزاری همایش و کنگره سراسری در کشور برای شناخت امامزاده جعفر (ع) پیشوا فرصت بسیار خوبی است تا فرمایشات رهبری در تجلیل از امامزاده جلیل القدر عملیاتی شود. .
نوش آبادی در خصوص جایگاه مذهبی پیشوا گفت:باید در تقویم کشور در خصوص ثبت روز ملی امامزاده جعفر (ع) اقدام شود و قطعا باید در استان نیز کارهای فرهنگی برای معرفی، شناخت و بررسی شخصیت والای امامزاده انجام شود.
نماینده دیار 15خرداد با بیان اینکه فرهنگ مقاومت و ایثارگر جزو فرهنگ عمومی است، گفت: شهرنشینی موجب می شود هویت و فرهنگ ها دچار تغییر و آسیب شود که در این خصوص در پیشوا باید مراقبت لازم را انجام دهیم چرا که رهبر معظم انقلاب اسلامی نگاه و توجه خاصی به شهر پیشوا دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به برخی از آسیب‌های تخریب فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت:کاهش جمعیت و فرزند آوری در ایران از همین موارد تخریب فرهنگ والای اسلامی است و امروز ایران به سمت پیری می رود که خطرات مهمی برای کشور دارد.

کد خبر 974148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha