مهار آتش سوزی در کوه «سور» بخش سیمکان جهرم

آتش سوزی در ارتفاعات کوه «سور» منطقه سیمکان شهرستان جهرم به کمک نیروهای مردمی مهار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «مهدی شفیعیان»، امروز (دوشنبه ۳۱ شهریور) در جمع خبرنگاران گفت: آتش سوزی در ارتفاعات کوه «سور» در بخش سیمکان شهرستان جهرم از ساعت ۱۲ ظهر روز یک‌شنبه ۳۰ شهریورماه آغاز و در ساعت ۲۲ به طور کامل مهار شد.

 

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان جهرم با اشاره به خسارت های ناشی از این آتش سوزی، افزود: در این اتش سوزی حدود ۴۰۰ هکتار از جنگل‌های کوه «سور» طمعه حریق شدند.

 

وی بیان کرد: مهار این آتش سوزی بزرگ در حالی رخ داد که مسئولین درگیر مهار آتش‌سوزی کوه کر سیمکان بودند که با حضور اهالی محلی و بسیجیان این آتش‌سوزی اطفا شد.

 

شفیعیان از حضور نیروهای مردمی برای مهار این آتش سوزی قدردانی کرد و اظهار داشت: ۲۵ نفر از بسیجیان پایگاه «امام صادق (ع)» شهر دوزه و هشتنفر از بسیجیان روستای «بهجان» به همراه مردم منطقه در عملیات مهار آتش سوزی حضور داشتند.

 

وی به لزوم حفظ و حراست از منابع طبیعی توسط مردم تاکیدکرد و گفت: ‌با توجه به ۲ آتش‌سوزی در روزهای اخیر در بخش سیمکان، مسئولین منابع طبیعی شهرستان جهت پیش‌گیری باید اقدامات لازم را انجام دهند.

 

 فرماندار ویژه شهرستان جهرم به آتش سوزی در ارتفاعات کوه «کر» نیز اشاره کرد و افزود: این آتش سوزی نیز که از روز سه شنبه ۲۵ شهریور آغاز شده بود، به وسیله سه دستگاه بالگرد و کمک های اهالی و نیروی امدادی و هلال احمر مهار شد.

 

وی با اشاره به علل بروز آتش سوزی های اخیر در ارتفاعات روستایی شهرستان جهرم، عنوان کرد:‌ علت این آتش ‌سوزی ها توسط کارشناسان مرتبط در حال بررسی است.

 

به گزارش شبستان، از ابتدای امسال تاکنون تعداد 14 مورد حریق در ارتفاعات شهرستان جهرم رخ داده است.

کد خبر 974304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha