بیمارستان امام رضا(ع) قم هم وارد چرخه پذیرش بیماران کرونایی شد

پس از افزایش تعداد مراجعین به بیمارستان های استان، بیمارستان امام رضا(ع) قم نیز زیر بار پذیرش بیماران کرونایی رفت.

«محمدرضا قدیر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به وضعیت بیمارستان های استان گفت:‌ متاسفانه طی روزهای گذشته شاهد افزایش حجم مراجعین با علائم کرونا به بیمارستان های قم هستیم به گونه ای که میزان بستری ها از ۱۱۰ نفر به حدود ۷۰۰ نفر رسیده است.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:‌ بیمارستان های کامکار، فرقانی، امیرالمومنین(ع) و بخشی از بیمارستان شهید بهشتی به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است که بار اصلی کرونا استان را به دوش می کشند.
 

وی عنوان داشت:‌ از آنجایی که ترس از این وجود دارد که تعداد بیماران نیاز به بستری بیشتر شوند، بیمارستان امام رضا(ع) را نیز به چرخه خدمت اضافه کردیم و از امروز (سه شنبه ۱ مهر) پذیرش بیماران کرونایی در این بیمارستان نیز آغاز شد.
 

قدیر افزود: البته بخشی از این بیمارستان به بیماران کرونایی تعلق می گیرد و ورودی و خروجی مجزا تعریف شده تا بیماران کرونایی و غیرکرونایی با یکدیگر تداخل نداشته باشند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه متاسفانه وضعیت در استان قم به گونه ای است که رعایت ها کم شده است گفت:‌ رعایت دستورات بهداشتی از ۸۰ درصد به ۶۰ درصد رسیده و این امر هم موجب افزایش بار مراجعات می شود و از سوی دیگر تجمع ها و عدم توجه به مسائلی از جمله استفاده از ماسک منجر به این امر شده است.
 

وی تصریح کرد:‌ خانواده ها باید نسبت به این امر مهم اهتمام داشته باشند و بدانند که با وجود خستگی و کلافگی اما  باید همچنان دستورات بهداشتی رعایت شود تا در امان باشیم.

کد خبر 974485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha