اختتامیه نخستین جشنواره فیلم مقاومت  ایلام برگزار شد/دفاع مقدس سندی ماندگار در تاریخ ملت ایران

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم مقاومت با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان با معرفی و تقدیر از ۶ اثر برگزیده و رونمایی از نماهنگ « عباس زمان» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مسول سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام، صبح امروز(۱ مهر) در این مراسم در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی شهر ایلام، اظهار کرد: یکی از خلاء های اصلی در دوران دفاع مقدس ضعف در ثبت و ضبط رویدادهای دوران دفاع مقدس و ایثار و فداکاری رزمندگان و مردم بوده است.

 

«علی میرزایی» با بیان اینکه اگر  ایثار و‌ جانبازی های ملت و شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس ثبت و ضبط می شد امروز این فرهنگ ماندگار به خوبی در بین نسل جوان تبیین و نهادینه می گردید و به طور قطع نقش مهمی در بازخوانی حماسه های دوران دفاع مقدس داشت.

 

وی گفت: ثبت رشادت های دوران دفاع مقدس امروز به عنوان سندی ماندگار و تاریخی در اذهان اقشار مختلف جامعه قرار دارد و موجب تقویت توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می شود و امروز نیز لازم است که در این حوزه با حضور هنرمندان فیلم ساز، این رشادت ها و حماسه به جامعه منتقل شود.

 

مسول سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام یادآور شد:  امروز شاهد اختتامیه اولین جشنواره فیلم مقاومت هستیم که امروز در استان برگزار می شود که میزان آثار ارسالی و استقبال از جشنواره به دبیرخانه بسیار عالی بوده است.

میرزایی بیان کرد: در مجموع  ۳۸ اثر به دبیرخانه جشنواره استانی ارسال شد و در نهایت از این میزان،  ۶اثر با نظر و رای هیئت داوران به جشنواره کشوری ارسال شده است که امید است بتوانند از جایگاه فرهنگ و هنر استان ایلام به ویژه در حوزه دفاع مقدس دفاع کنند.

 

مسول سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام ابراز کرد: این تعداد اثر در رشته های فیلم، فیلم داستانی کوتاه، مستند، نماهنگ، فیلم نامه و پویا نمایی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

 

وی با تقدیر از همکاران و دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان در برگزاری این جشنواره، ابراز کرد: اعتقاد داریم اگر حضور رزمندگان هنرمند و فیلم ساز در جبهه ها جنگ  در رزم های بزرگ و کوچک نبود، امروز این همه عزت و افتخار  در کشور نداشتیم، ما مدیون خون شهدا هستیم و امید است این کار  کوچک هنری گوشه کوچکی از اقیانوس بی کران  معرفت، ایثار و شهادت دوران دفاع مقدس را به نمایش گذاشته باشد.

 

گفتنی است در این مراسم از از خانواده شهید «هدایت صحرایی» با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان تجلیل شد.

کد خبر 974574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha