مستند نگاری و طبقه بندی سه هزار قطعه سنگ در تخت جمشید

فدایی گفت: طی یک سال قبل، سه هزار قطعه سنگ در تخت جمشید مستندنگاری و طبقه بندی شده است و با در نظر گرفتن شناسنامه در شرایط مناسب حفاظتی قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمید فدایی»، امروز (سه شنبه 1 مهر) از سامان دهی و مستندنگاری در تخت جمشید خبر داد و به خبرنگاران گفت: سامان دهی و مستند نگاری سنگ های تخت جمشید به عنوان یک برنامه بلند مدت انجام می شود.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید افزود: این اقدامات در حال حاضر توسط نیروهای فنی و مرمت کار و باستان شناس در حال اجراست.

وی با اشاره به سنگ های منقوش کاخ های تخت جمشید بیان کرد: این سنگ ها در نتیجه ویرانی بناها در سده های گذشته حاصل شده است و انتقال و محافظت از آنها در فضای سربسته در زمان کوتاه امکان پذیر نیست.

فدایی ادامه داد: سامان دهی این قطعات در قسمت جنوبی تخت گاه تخت جمشید از مهمترین اولویت های پایگاه است و مخازنی با نصب قفسه و انبار مناسب برای این کار در نظر گرفته شده که امکان ایجاد یک بانک اطلاعاتی را فراهم می کند.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید اعلام کرد: طی یک سال قبل، سه هزار قطعه سنگ در تخت جمشید مستندنگاری و طبقه بندی شده است و با در نظر گرفتن شناسنامه در شرایط مناسب حفاظتی قرار گرفته اند.

کد خبر 974601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha