اهتزاز پرچم حضرت عباس(ع) به نشانه آغاز خدمات رسانی به زائران اربعین

مراسم برافراشتن پرچم حضرت عباس علیه السلام عصر روز شنبه (۲۹ شهریور) برای سیزدهمین سال متوالی در مهمانسرای بین راهی آستان قدس عباسی واقع در مسیر (نجف- کربلا) برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، مراسم برافراشتن پرچم حضرت عباس علیه السلام عصر روز شنبه (29 شهریور) برای سیزدهمین سال متوالی در مهمانسرای بین راهی آستان قدس عباسی واقع در مسیر (نجف- کربلا) برگزار شد تا آمادگی آن برای پذیرایی از زائران و خدمات رسانی به زائران محترم اعلام شود.

 

این مراسم با حضور برخی اعضای شورای اداری آستان قدس عباسی و روسای بخشهای آستان و نیز جمعی از روحانیون و بزرگان عشایر همراه بود.

 

مراسم یاد شده با تلاوت آیاتی از قرآن حکیم آغاز شد و در ادامه شیخ عادل الوکیل، معاون رئیس بخش امور دینی به نیابت از تولیت آستان قدس عباسی به سخنرانی پرداخت و طی آن به اهمیت خدمت در راه امام حسین (علیه السلام) نزد عراقی ها که بخش جدایی ناپذیر از هویت و میراث آنها است پرداخت.

 

وی افزود: آستان قدس عباسی از طریق بخشهای مختلف که در مسیرهای منتهی به کربلا مستقر می باشد برای خدمات رسانی به زائران حضرت سید الشهدا و برادر گرامیشان حضرت عباس (علیهما السلام) در طول مسیرشان کوشیده است و این مهمانسرا یکی از آن بخشها است که برای سیزدهمین سال متوالی پرچم حضرت عباس علیه السلام را برای خدمت به زائران پیاده که جهت بزرگداشت مراسم اربعین از این مسیر به سمت حرم مطهر حضرت ابا عبدالله الحسین (عليه السلام) حرکت می کنند برافراشته می نماید.

 

در ادامه مراسم شیخ عامر الخطیب به مرثیه خوانی پرداخت و پس از آن مراسم اهتزاز پرچم به ابعاد 13*14 بر روی میله ای به ارتفاع 40 متر برگزار شد که بر روی دو طرف آن عبارت (السلامُ عليكَ يا حاملَ لواء الحسين) با رنگ سرخ نقش بسته است.

کد خبر 974637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha