وجود ۱۵ موقوفه درآمدزا در شهرستان گچساران/فعالیت ۱۲۳ مسجد و حسینیه

بهمنی آزاد با اشاره به اینکه ۱۵ موقوفه درآمدزا در گچساران وجود دارد، گفت: ۱۴موقوفه متصرفی و یک موقوفه غیر متصرفی، ۷۶ رقبه تجاری، هشت رقبه مسکونی، سه موقوفه مزروعی در این شهرستان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «فرزین بهمنی آزاد» امروز (۱ مهر ماه) در نشست تخصصی «وقف و رسانه»، ضمن تشکر از خبرنگاران و اصحاب رسانه، اظهار کرد: اصحاب رسانه در سال های ‌گذشته همکاری و تعامل خوبی با اوقاف و امور خیریه این شهرستان داشته اند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران با بیان اینکه این شهرستان بیشترین واقفین در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد دارد، گفت: امروز این شهرستان نیازمند ایجاد وقف های جدید در زمینه فعالیت های سلامت، بهداشت و درمان، دینی، قرآنی و دیگر زمینه ها است.

 

وی با اشاره به اینکه موقوفات یکی از مهم ترین منابع اقتصادی محسوب می شوند، ادامه داد: درآمد حاصل از وقف می تواند به عنوان پشتوانه ای بزرگ برای تبلیغ و تبیین آموزه های دینی در جامعه باشد.

 

بهمنی آزاد توجه به موضوعات مختلف در وقف با توجه به تامین نیازهای روز جامعه را بسیار حائز اهمیت دانست و یادآور شد: ضرورت دارد در بحث سلامت نیز وقف های جدیدی را نیز داشته باشیم.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه می توانند برای ترویج فرهنگ وقف و نیز احیای موقوفات گام های مهمی بردارند، گفت: وقف احسانی مهم و ماندگار بوده و می توان مردم را به سوی وقف های مشارکتی نیز سوق داد.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۵ موقوفه درآمدزا در گچساران وجود دارد، گفت: ۱۴موقوفه متصرفی و یک موقوفه غیر متصرفی، ۷۶ رقبه تجاری، هشت رقبه مسکونی، سه موقوفه مزروعی در این شهرستان وجود دارد.

 

بهمنی آزاد با بیان اینکه بانوان شهرستان گچساران پا به پای آقایان در امورات وقفی مشارکت دارند، یادآور شد: اداره اوقاف در بحث موقوفات فقط به عنوان یک امانتدار بوده و امورات وقفی را به هر نیتی که واقفین خیراندیش در وقف نامه قید کرده اند، عمل می کند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران از وجود ۱۲۳ مسجد و حسینه در سطح شهر گچساران سخن به میان آورد و ادامه داد: این مکان های معنوی توسط خود مردم اداره شده و پیشرفت های خوبی در زمینه عمران و ساخت و ساز مساجد و حسینیه ها در این شهرستان انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه ۴۱ بقعه متبرکه در شهرستان گچساران وجود دارد که ۲۷ بقعه در حال تکمیل و بهسازی هستند، اظهار کرد: اعتبارات امسال در این زمینه ۸۸۰ میلیون تومان بود که برای ساخت و ساز، بهسازی و نیز تکمیل امامزاده ها چنین اعتباری بسیار اندک است.

 

بهمنی آزاد خاطرنشان کرد: در بحث تبلیع و ترویج فرهنگ وقف می توان به حوزه سلامت، دستگیری از فقرا، ایتام، زنان بی سرپرست، موقوفات علمی، قرآنی و دیگر شاخصه ها نیز توجه کرد که مردم می توانند همکاری خوبی داشته باشند.

کد خبر 974674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha