اسلام و نظام جمهوری اسلامی هدیه الهی است/ باید پاسدار ارزش های شهدا باشیم

حجت الاسلام شیخی گفت: وظیفه ماست که فرهنگ ایثار و شهادت را حفظ کنیم و به نسل جدید و آنهایی که از جبهه و جنگ نمی دانند انتقال دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام و المسلمین «محمد شیخی» ظهر امروز (سه شنبه 1 مهر) در طرح ملی سه شنبه های تکریم و تجلیل از خانواده شهید «قنبرعلی فراتی» در کردکوی گفت: به فرموده امام باقر(علیه السلام) اولین قطره خونی که از شهید جاری می شود تمام گناهان شهید پاک می شود.

 

امام جمعه کردکوی افزود: ما امروز با بصیرت و عمق وجودمان به رشادت های شهدا نگاه کنیم، همه امروز سر سفره شهدا نشسته ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: شهدا حاضر شدند از همه لذت های دنیوی دست بکشند. از خانواده، زن، پدر، مادر، دوستان، تفریحات اموال و غیره دست کشیده و جانشان را تقدیم دین خدا کردند.

 

حجت الاسلام شیخی با بیان اینکه امروز اسلام و نظام جمهوری اسلامی هدیه الهی است، اظهارداشت: ما باید از این هدیه الهی متنعم باشیم و در امنیت، عزت و آزادی باشیم و بتوانیم عبادت کرده و مجالس اهل بیت برپا کنیم، مسجد برویم و پیشرفت کنیم.

 

وی ادامه داد: راه تکامل و پیشرفت باز است و کسی جرات ندارد به کشور و مردم ما با ظلم و تجاوز نگاه کند.

 

امام جمعه کردکوی گفت: امروز کشور ما در دنیا عزیز است و این عزت را مدیون ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا هستیم.

 

وی تاکید کرد: وظیفه ماست که فرهنگ ایثار و شهادت را حفظ کنیم و به نسل جدید و آنهایی که از جبهه و جنگ نمی دانند انتقال دهیم.

 

حجت الاسلام شیخی افزود: بسیاری از شهدای ما جوانان و نوجوانان بودند و به یک درجه ای از معرفت رسیدند و در راه دفاع از اسلام تلاش کردند.

 

وی با بیان اینکه باید پاسدار ارزش های شهدا باشیم، گفت: دشمن از این فرهنگ ما هراس دارد. آمریکا، غربی ها و غیره از این می ترسند که فرهنگ شهادت و ایثار بماند و به نسل جدید منتق شود.

 

 

کد خبر 974676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha