دستگاه های اجرایی به تحقق استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد کمک کنند

رییس بنیادشهید و امورایثارگران کشور گفت: همه دستگاه ها و مجموعه های اجرایی کشور کمک کنند تا تکلیف دستگاه ها تا پایان برنامه ششم توسعه در زمینه استخدام همه فرزندان شهداء و جانبازان بالای ۷۰ درصد عملی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، سعید اوحدی، ظهر سه شنبه(اول مهر) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان به امضای تفاهم نامه همکاری در حوزه مسکن و اشتغال فرزندان جامعه ایثارگری اشاره و بیان کرد: اینکه در کرمان مجموعه های خصوصی برای تأمین اشتغال پای کار آمده اند و شرکت مس بیش از 110 مورد اشتغال در صنایع مس برای فرزندان جامعه ایثارگری ایجاد می کند؛ باید برای استان های دیگر الگو شود.

 

 

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان بنیادشهید و امورایثارگران کشور خاطرنشان کرد: اگر این رفتار را در همه جا داشته باشیم مشکل جدی اشتغال که دغدغه خانواده ها است، حل می شود و باید با تأمین اشتغال، دغدغه خانواده شهدا و ایثارگران حل شود زیرا اکنون از نقطه مطلوب در اشتغال دور هستیم.

 

 

اوحدی با تأکید بر اینکه باید همه دستگاه ها و مجموعه های اجرایی کشور کمک کنند تا تکلیف دستگاه ها تا پایان برنامه ششم توسعه در زمینه استخدام همه فرزندان شهداء و جانبازان بالای 70 درصد عملی شود؛ اظهار داشت: این اولین دوره مجلس است که بیش از 170 ایثارگر در فراکسیون ایثارگران داریم.

 

 

وی ادامه داد:  باید موضوع تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری بند ذ ماده 78 برنامه توسعه اجرایی شود و از ظرفیت های قانونی استفاده کنیم و شاید نخستین مشکلی که در مواجهه با جامعه ایثارگری است؛ اشتغال است و از استاندار و دستگاه های اجرایی کرمان تشکر می کنیم و امیدواریم بتوانیم با کار همه جانبه و حل برخی مشکلاتی که تا امروز تأخیر داشته، قدم مؤثری برداریم.

 

 

رییس بنیاد شهید و امورایثارگران کشور امضای این تفاهم نامه در محل گلزار شهدای کرمان را بیعت با شهدا برای ادای دین بزرگی دانست که جامعه ایثارگری بر گردن مسئولین امر دارند.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدای سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان هم به اقدامات اوحدی در زمان حضور در سازمان حج و زیارت و وقوع فاجعه منا اشاره و تصریح کرد: او در دوران سخت تاریخی ترین جریان های مقاومت کشور در دفاع مقدس حضور داشته و از آزادگان سرافراز است. 

 

 

وی تکریم خانواده شهداء و ایثارگران در همه مجموعه خدمات رسانی کشور را نیازمند توجه ویژه و فرهنگسازی خاص دانست و بیان کرد: این افراد دِینی که به گردن انقلاب و همه ما دارند، ادا شدنی نیست و امیدواریم شاهد کمال عزت، افتخار و رضایت خانواده شهدا باشیم.

 

 

کد خبر 974685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha