اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم در طول سال تداوم دارد

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه دیدار با خانواده های معزز شهدا افتخاری بزرگ و یک نعمت الهی است، گفت: طرح ملی سه شنبه های تکریم در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تداوم دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، سیزدهمین هفته طرح ملی سه شنبه تکریم ظهر امروز(۱ مهر) در منزل شهید «مظفر جعفری» با حضور  حجت الاسلام کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، تولیده، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و حجت الاسلام چراغی پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام برگزار شد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در این دیدار با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت ها و ایثارگری های شهدا، جانبازان و ایثارگران است و امروز عزت و امنیت ایران اسلامی مرهون، خون پاک شهیدان است.

 

حجت الاسلام « علی چراغی پور»  با بیان اینکه دیدار و تکریم خانواده های معزز شهدا و ایثارگران، وظیفه ای شرعی و همگانی است، گفت: طرح سه شنبه های تکریم به عنوان رویداد محله محور با استفاده از ظرفیت خودجوش و  با محوریت امام جماعت مسجد در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به منظور تجلیل از خانواده های معظم شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین فعالان عرصه های فرهنگی برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه امنیت و استقلال میهن اسلامی مرهون خون پاک شهداست و ما هر چه داریم از ایثارگری ها و از خودگذشتگی شهدا است، ابراز کرد: در اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان از خانواده های معظم شهدا، چهره های ماندگار، نخبگان و فعالان عرصه های  مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله در راستای تقویت سرمایه های اجتماعی محلات و مناطق مختلف روستایی و شهری تجلیل می شود.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه امروز سیزدهمین هفته از  برنامه ملی سه شنبه های تکریم در سطح استان با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان برگزار می شود، ابراز کرد: امید است با اجرای این طرح  توانسته باشیم نقش کوچکی در تبیین راه روش و سیره شهدای ایفا نموده باشیم.

 

گفتنی است، شهید  « مظفر جعفری» در اول مهر ماه 1347 در منطقه خوشادول شهرستان مهران متولد و با عضویت در گردان پیاده 502 امام حسین (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با آغاز جنگ  عازم جبهه های حق علیه باطل شد  و با اعزام نیروهای این گردان به منطقه کردستان، سرانجام در عملیات کربلای 10 بر اثر اصابت ترکش در منطقه سر دشت به در جه رفیع شهادت نائل آمد.

کد خبر 974690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha