هنرمندان در معرفی رویدادهای دفاع مقدس رسالت سنگینی  برعهده دارند

جوروند با اشاره به رسالت سخت و سنگین هنرمندان در معرفی رویدادهای دفاع مقدس گفت: رسالت هنرمندان در این راستا کمتر از جانفشانی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمد جوروند» امروز (سه‌شنبه 1 مهر) در حاشیه مراسم غباروبی مزار شهدا با حضور کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان و خبرنگاران اظهار کرد: هنرمندان در ثبت بسیاری از وقایع هشت سال دفاع مقدس تاثیرگذار بودند و در حوزه شعر، ادبیات، هنرهای تجسمی، فیلم و عکس کارهای بزرگی انجام داده‌اند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به رسالت سخت و سنگین هنرمندان در معرفی رویدادهای دفاع مقدس افزود: هنرمندان باید بتوانند از طریق ابزار فرهنگی و هنری، اتفاقات و حوادث آن دوران را برای نسل‎‌های آینده روایت کنند.

 

وی با بیان اینکه رسالت هنرمندان در این راستا کمتر از جانفشانی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس نیست اضافه کرد: رزمندگان برای دفاع از میهن اسلامی جنگیدند و هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر باید آن حماسه‌های مقدس را به نسل‌ها بعدی منتقل کنند.

 

جوروند به فعالیت این اداره کل در حوزه دفاع مقدس عنوان کرد: در چند سال اخیر اتفاقات بسیار خوبی در حوزه دفاع مقدس رقم زدیم و برنامه‌های زیادی نیز به صورت مشترک با بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار کردیم.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه ادبیات داستانی و شعر با موضوع شهدا و دفاع مقدس کتاب‌های زیادی را به چاپ رسانیم و از آثار این حوزه حمایت می‌کنیم ادامه داد: تاکنون جشنواره‌های بزرگی در حوزه‌های مختلف با نام و یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس برگزار کردیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس چندین شب شعر و نمایشگاه هنرهای تجسمی با موضوع دفاع مقدس در شهرهای استان برگزار می‌شود تصریح کرد: همچنین دیدار با خانواده شهدا هر سه‌شنبه در قالب طرح سه‌شنبه‌های تکریم برگزار می‌شود.

 

کد خبر 974727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha