لزوم توجه مسئولان به دانش آموزان مناطق محروم صومعه سرا

بالو با اشاره به محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا در فرایند آموزشی گفت: مسئولان به دانش آموزان مناطق محروم صومعه‌سرا توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، آیین نواختن زنگ ایثار و مقاومت همزمان با سراسر کشور امروز(سه‌شنبه،۱ مهر) در کلیه مدارس شهرستان صومعه‌سرا و با حضور مسئولان به‌صورت نمادین در مدرسه شاهد شهید عظیم صدیقی به صدا در آمد.

 

«حسین بالو» در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: الگوی عملی ایثار و مقاومت باید بین قشر دانش‌آموز تبیین شود.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه سرا با اشاره به اینکه جوانان امروز باید ادامه‌دهنده راه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس باشند افزود: این قشر آینده‌سازان کشور هستند و باید برای اینکه آینده کشور را با دستان خود بسازند در فراگیری علم و دانش تلاش کنند.

 

وی با اشاره به میزان قبولی دانش‌آموزان صومعه‌سرا در کنکور سراسری گفت: خوشبختانه امسال تعداد قبول‌شدگان کنکور نسبت به سال‌های گذشته بیشتر بود و امید است که پس از چند سال این شهرستان در رشته پزشکی هم با توجه به رتبه کنکور دانش‌آموزان، قبولی داشته باشد.

 

بالو با بیان اینکه در اقصی نقاط شهرستان دانش‌آموزان مستعدی داریم اما به دلیل محرومیت‌هایی که وجود دارد نمی‌توانند آنطور که باید رشد کنند تصریح کرد: درصد قبولی های کنکور در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان 67 درصد و در مدارس دولتی 2 درصد است.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا با تاکید به اینکه باید دانش آموزان مناطق محروم بیشتر دیده شوند خاطرنشان کرد: اکنون دانش‌آموزان به صورت گروه‌بندی و در ساعات مختلف برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در مدارس حضور  پیدا می‌کنند.

 

*دانش آموزان در سنگر تعلیم و تربیت باید جهاد و تلاش کنند

«جهانبخش آرمان» نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: چهل سال پیش در چنین روزی صدام جلوی دوربین‌های تلویزیونی وعده داد که خوزستان را در یک روز و تهران را در یک هفته به تصرف خود در خواهد آورد.

 

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه بنا به نظریه تمام تئوریسین‌های جهان روی کاغذ این حرف درست بود افزود: چون نظام نوپای جمهوری اسلامی در بدترین شرایطش بود و هیچگونه ادوات نظامی نداشت.

 

وی با بیان اینکه ایران همان ادواتی را که هم داشت حق تعمیرشان را نداشت و باید مستشاران آمریکایی آن را تعمیر می‌کردند گفت: این در حالی بود که تمام کشورهای اروپایی، بلوک شرق زمان و کشورهای اجیر شده منطقه به صدام کمک می‌کردند.

 

آرمان با بیان اینکه در آن زمان همه دنیا حرف از سقوط تهران و سرنگونی نظام نوپای انقلاب اسلامی بود تصریح کرد: اما تمام تئوریسین‌های جهان از ایمان و ولایت‌پذیری ملت ایران غافل بودند و اینکه انقلاب ما در امتداد نهضت عاشورا بود.

 

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس رزمندگان با شعار «یا زهرا»، «یا حسین» و «الله اکبر» معجزه کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران دست دشمن بیفتد خاطرنشان کرد: امروز تکلیف ما و جوانان به مراتب بیشتر است هر چند که مدافعان حرم نشان دادند اگر از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بالاتر نیستند، کمتر هم نیستند.

 

وی با اشاره به اینکه دیروز شهید باکری‌ها، کاظمی‌ها و همت‌ها را در مکتب نظام و انقلاب تحویل جامعه دادیم و امروز شهید حججی‌ها را، اظهارکرد: دیروز رزمندگان داوطلبانه به جبهه می‌رفتند و دست مستکبرین را از خاک ایران کوتاه کردند و امروز مدافعان حرم ملتمسانه سوریه می‌روند تا دست استکبار را از منطقه کوتاه کنند.

 

آرمان با اشاره به اینکه دانش آموزان باید در سنگر تعلیم و تربیت جهاد و برای آینده کشور خود تلاش کنند افزود: سپاه شهرستان در راستای کم کردن مشکلات مردم و به خصوص دانش آموزان از هیچ تلاشی دریغ نمیکند.

کد خبر 974750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha