برداشت زیتون از ۹ هزار هکتار از باغات  استان قزوین آغاز شد

اکبری گفت: برداشت زیتون از سطح ۹ هزار و ۷۵۰ هکتار از باغات استان قزوین آغاز شده است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، «علی اکبری» بیان کرد: در سال جاری پیش بینی می شود حدود 21 هزار تن دانه زیتون برداشت شود که تولید محصول نسبت به سال گذشته کاهش داشته است .

 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: از این میزان سطح زیر کشت 7 هزار هکتار از باغات بارور و 2 هزار و 750 هکتار غیر بارور است .

 

وی عنوان کرد: در سال  گذشته، 26هزار و 800 تن دانه زیتون (53 درصد دانه کنسروی و 47 درصد برداشت دانه روغنی) تولید شده که از این میزان 2 هزار و 500 تن روغن زیتون تولید شده است .

 

اکبری افزود: با توجه به مشکلات و آسیب های ناشی از ویروس کرونا، فروش زیتون کنسروی سال پیش باغداران و همچنین ماندن محصول در انبارها و کمبود کارگر، پیش بینی می شود در سال جاری برداشت دانه زیتون کنسروی کمتر از دانه روغنی باشد.

 

وی اعلام کرد: ارقام موجود در باغات زیتون استان شامل ارقام بومی نظیر زرد زیتون، ماری شنگه، روغنی محلی، گردو گلوله، ارقام خارجی شامل مانزانیلا، سویلانا، کنسروالیا و همچنین ارقام روغنی شامل آربکین و کرونایکی است.

 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه توضیح داد: در سال 98 و 99 اقداماتی در باغات زیتون استان انجام شده که می توان به عملیات پیوند درختان به میزان 27 هزار اصله، تغذیه باغات در سطح 70 هکتار، هرس بازجوان سازی در سطح  50 هکتار، هرس باردهی در سطح 120 هکتار و تهیه سموم مورد نیاز با آفات درختان زیتون اشاره کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین توسعه باغات جدید زیتون در سال 98 و 99 در سطح  230 هکتار اجرا شده است.

کد خبر 974941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha