مهارت آموزی  سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار ایرانی

اوسط هاشمی گفت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار ایرانی سالانه دوره های آموزش های فنی و حرفه ای را سپری می کنند و ۴۵ تا ۵۰ درصد از این افراد به شغل ثابت دست پیدا می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی اوسط هاشمی» ظهر امروز(چهارشنبه 2 مهر) در شورای مهارت استان گلستان اظهار کرد: امروز بدون شک مهارت می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد و به مهارت صرفاً به حوزه اشتغال نباید نگاه کنیم چرا که از زیستن مسالمت آمیز در کنار هم تا بهره گیری از فضای مجازی همه در گرو داشتن مهارت است.

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه امروز مهارت گفتگو در هر سطحی یک ضرورت در کشور به شمار می رود، ادامه داد: امروز مهارت عبور از بحران و فرصت سازی در شرایط سخت باید در دستور کار باشد.

 

اوسط هاشمی بیان کرد: سرعت تکنولوژی امروز بسیار تاثیرپذیر و وسیع است و از آن به انقلاب صنعتی چهارم یاد می شود و اگر انسان نتواند این توانایی را برای بهره گیری از این تکنولوژی در خود به وجود بیاورد بسیاری از فرصت ها را از دست می دهد.

 

وی تاکید کرد: کرونا برخی از ضرورت ها مثل آموزش مجازی را به ضرورت های اجتناب ناپذیر مبدل کرد و کسانی که مهارت لازم را برای استفاده از فضای مجازی داشتند برای خرید کالا با تهدید سلامت رو به رو نبودند.

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: دپارتمان ملی مهارت سبز برای نخستین بار در کشور در استان گلستان راه اندازی می شود و امیدوارم بتوانیم از توان استانی برای تحقق این موضوع استفاده کنیم.

 

اوسط هاشمی بیان کرد: با توجه به اینکه گلستان ظرفیت های خوبی در حوزه کشاورزی دارد و توانسته رتبه دوم تولید گندم و رتبه نخست در تولید دانه های روغنی را به خود اختصاص دهد و برای اینکه بتوانیم در کاهش هزینه های کشاورزی نقش داشته باشیم دپارتمان ماشین آلات کشاورزی در گلستان ایجاد می شود.

 

وی گفت: با هماهنگی که با دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است برنامه ریزی برای اینکه بتوانیم هر دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی یک مهارت را فرا بگیرد اتفاق افتاده است و این طرح را در استان گلستان آغاز می کنیم.

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: استان گلستان می تواند به عنوان پایلوت ملی کیفیت نان و آرد در کشور تبدیل شود و ظرفیت های خوبی در این حوزه وجود دارد.

 

اوسط هاشمی بیان کرد: باید نسبت به ایجاد مرکز آموزش بین المللی مهارت در مرز گلستان براساس سند آمایش استان اقدام شود تا استان گلستان با مهارت بیشتر به اهداف صادراتی خود برسد.

 

وی افزود: در استان گلستان دپارتمان مرکز آموزش هتلداری و گردشگری را در استان ایجاد می کنیم که بتواند به 54 هتل در این منطقه خدمت ارائه کند.

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: استان گلستان بالاتر از نرخ کشوری جمعیت روستایی دارد و نباید در این بخش کوتاهی کنیم و باید برنامه و الگوی استان در سند راهبری مد نظر قرار بگیرد.

 

اوسط هاشمی از برگزاری مسابقه ملی سیستم هوشمند ساختمان در گلستان خبر داد و گفت:‌ یک میلیون و ۶۰۰ هزار ایرانی سالانه دوره های آموزش های فنی و حرفه ای را سپری می کنند و ۴۵ تا ۵۰ درصد از این افراد به شغل ثابت دست پیدا می کنند.

 

کد خبر 975154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha