کاهش نفوذ منطقه ای  ایران اسلامی توطئه امروز دشمنان است

سردار کشکولی با اشاره به اینکه دفاع مقدس گنجینه ای بزرگ برای ملت ایران است، گفت: امروز دشمن به دنبال کاهش نفوذ منطقه ای و گرفتن توان هسته ای و موشکی نظام مقدس اسلامی است.

« مرتضی کشکولی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی پدیده ای جدید بود که با شعار نه شرقی نه غربی هم خط خود را نشان داد و هم خود را بی نیاز از حمایت شرق و غرب دانست.

 

فرمانده  سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان افزود: جمهوری اسلامی ایران با ایدئولوژی خاص خود و به عنوان کشوری تنها با اتکاء به خدای متعال،  اسلام و مردم راه خود را آغاز کرد.

 

سردار کشولی خاطرنشان کرد: این مهم در جوامع شیعی، اسلامی و جوامع مستضعف صدایی بسیار  زیبا و عدالتخواهانه بود و جاذبه زیادی در بین مردم و مستضعفین داشت.

 

وی ابراز کرد: رژیم بعث عراق به عنوان نماینده شرق و غرب برای جلوگیری از نفوذ انقلاب اسلامی و  براندازی به جنگ با ملت و انقلاب اسلامی ایران آمد.

 

سردار کشکولی افزود: برای اولین بار بین گروه غرب و شرق بر سر براندازی انقلاب اسلامی تفاهم علمی  و عملی شد که همه پشت سر صدام به عنوان آدمی جاه طلب قرار گیرند.

 

سردار کشکولی بیان کرد: همه مدارک و اسناد قبل از آغاز جنگ تحمیلی گویای این واقعیت است که دنیای غرب و شرق برای براندازی جمهوری اسلامی ایران متحد شدند.

 

وی با بیان اینکه در ابتدا غرب و شرق به دنبال براندازی بودند، افزود: بعدها عنوان کردند سه سطح شامل براندازی، تجزیه خوزستان و اشغال کشور و ایجاد دعوای دائمی بین ایران و عراق را در جنگ تحمیلی دنبال می کنند.

 

سردار کشکولی  ادامه داد: از طرفی در ایران اسلامی ارتش ما از هم پاشیده بود و نیروی سپاه در نخستین گام های تشکیل بود، خاطرنشان کرد: دشمن به گونه ای برنامه ریزی کرده بود که شش روزه به کشور ما حمله کند و کار را تمام کند.

 

وی افزود: تاکنون هم دشمنان بویژه ابرقدرت های جهان به دنبال براندازی با نظام مقدس اسلامی هستند و در قالب توطئه های مختلف این هدف را دنبال می کنند.

 

سردار کشکولی با بیان اینکه به حمد الله نظام مقدس اسلامی روز به روز قوی شد و پایداری نظام تثبیت شده است، گفت: امروز دشمن به دنبال کاهش نفوذ منطقه ای و گرفتن توان هسته ای و موشکی نظام مقدس اسلامی است.

 

رهنمودهای رهبری ترسیم کننده افق  دور است

 

 وی با اشاره به رهنمود های حکمیانه رهبر فرزانه انقلاب در مراسم تجلیل از پیشکشوتان عرصه دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری چون حکیم هستند و همیشه رهنمودهایش ترسیم کننده افق دور است.

 

سردار کشولی افزود: رهبر معظم انقلاب  در رهنمودهای اخیر خود بخشی از نقش رهبری، فرماندهی و مدیریت امام خمینی (ره) را در جنگ  به خوبی ترسیم کردند و از کارشناسان خواستند مشروح بخش ها و زوایای مختلف را برای مردم بازگو کنند.

 

وی بیان کرد: در 41 سال عمر انقلاب اسلامی و پس از جنگ نقش رهبری مهم ترین عامل پیروزی ملت ایران در برابر دسیسه های مختلف دشمنان بوده است.

 

سردار کشکولی افزود: باید نقش رهبری در طول 41 سال عمر با برکت انقلاب اسلامی چه در دوران دفاع مقدس و نقش امام راحل در پیروزی های ملت و چه پس از آن و نقش رهبر معطم انقلاب در پیروزی ملت ایران در برابر دسیسه های دشمنان، برای نسل جوان و نوجوان بازگو شود.

 

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) هم در سطح راهبرد در جنگ هم در سطح تاکتیک خیلی زیبا و خوب عمل کرد.

 

وی افزود: مهم ترین نقش امام مقاومت وی در هشت سال جنگ بود و تسلیم مذاکره دروغین  گروه های مذاکره کننده نشد و آنقدر مقاومت و ایستادگی کرد که حق ما گرفت.

 

سردار کشکولی اذعان داشت: حق ما این بود که عراق می بایست از مرزهای  کشور ما خارج شود، به عنوان متجاوز هم معرفی شود و حتی بحث خسارت جنگ هم مطرح شد.

 

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) در یک مقطعی پا روی نفس خود گذاشت و قطعنامه را پذیرفت که این مهم شاهکاری است که در طول تاریخ نمونه نداشته است و هر دو تصمیم به نفع ملت ایران بود.

 

مردم نقشی بی بدیل در دوران دفاع مقدس داشتند

 

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان همچنین با اشاره به نقش مردم در دوران دفاع مقدس، گفت: حمایت و پشتیبانی مردم ایران اسلامی از مهم ترین عامل های پیروزی ملت ایران در دوران دفاع مقدس بوده است.

 

سردار کشکولی اظهار کرد: از مهم ترین عوامل پیروزی در دوران دفاع مقدس نقش بی بدیل مردم است که تاکنون این نقش ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه امروز دشمنان در عرصه اقتصادی و فرهنگی در حال جنگ با انقلاب اسلامی و ملت ایران هستند، افزود: امروز مردم ایران اسلامی در برابر تحریم های ظالمانه، گرانی، فشاری اقتصادی و مالی و عملیات روانی  دشمنان ایستادگی و مقاومت می کنند.

 

سردار کشکولی افزود: وحدت و همبستگی بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از دیگر ارکان مهم در پیروزی  ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی بود و مهم ترین از همه عوامل موثر در پیروزی ملت ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله، لطف خداوند متعال بوده است.

 

کد خبر 975183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha