کودکان قربانیان فراموش شده کرونا/ فضای بهداشتی و روانی در غنچه های هلال فراهم می شود

عظیمیان از آموزش و ایجاد فضای سالم بهداشتی و روانی در مهد کودک ها در ایام کرونا خبر داد و گفت: عدم توجه به آسیب‌های روانی وارده به کودکان در این شرایط سبب ایجاد بحران اجتماعی می شود که عوارض آن به راحتی قابل ترمیم نیست.

«امید عظیمیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از تلاش هلال احمر و بهزیستی جهت ایجاد فضای سالم، بهداشتی و آموزشی در مهدهای کودک سراسر استان خبر داد و اظهارداشت: جمعیت هلال احمر با همکاری بهزیستی با رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام به آموزش و ایجاد فضای سالم بهداشتی و روانی در مهد کودک ها کرده است.



معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه فراهم کردن این فضا برای ایجاد آرامش خاطر خانواده ها وسلامت کودکان انجام می شود، گفت: کودکان در سنین پایین به ویژه از سه سالگی شروع به یادگیری و تقلید می کنند که بهترین روش برای تربیت صحیح آنان قرار دادن کودک در فضای آموزشی سالم با حضور مربیان کارآزموده تحت نظارت اداره های ذی‌ربط است.



وی تصریح کرد: تحقیق های صورت گرفته در دوران کرونا و معرفی کودکان به عنوان قشر آسیب پذیر، بهزیستی و هلال احمر را برآن داشت تا با اندیشیدن چاره ای در راستای کاهش این آسیب اجتماعی گام بردارند.



وی به تاثیر ویروس کرونا بر کودکانی که از همسالان خود دور شده‌اند و فعالیتی در محیط باز ندارند، تغییر شرایط اقتصادی خانواده‌ ها و نگرانی سلامت پدر و مادر و سایر عزیزان اشاره کرد و ادامه داد: عدم توجه به آسیب های روانی وارده به کودکان در شرایط کرونا سبب ایجاد بحران اجتماعی می‌شود که عوارض آن به راحتی قابل ترمیم نیست.



عظیمیان اضافه کرد: از آنجایی که هر بحرانی در طول زمان بر عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اثرگذار خواهد بود باید گفت که در شرایط کنونی و مدت‌ها بعد از رفع بحران کرونا نیز همچنان این بحران ادامه خواهد داشت.


وی اظهار کرد: از این رو مربیان دارای مهارت ارتباطی قصد دارند در مهدهای کودکی که دارای کانون غنچه ها هستند حضور یافته تا آموزش های لازم را به کودکان انتقال دهند.



عظیمیان در ادامه یکی از مشکلاتی که در دوران کرونا وجود دارد را سپردن کودکانی که قبلا از فضای آموزشی مهدهای کودک استفاه می کردند به والدین و فامیل عنوان کرد و گفت: متاسفانه در برخی موارد علاوه بر عدم دریافت آموزش های صحیح تعرض جسمی که می تواند صدمات جبران ناپذیری را بر کودک وارد کند، مشاهده شده است.



وی از خانواده ها تقاضا کرد ضمن توجه به مسائل بهداشتی جهت جلوگیری از مبتلا شدن کودکان به ویروس کرونا با اعتماد فرزندان خردسال خود را مهدهای کودک بسپارند تا این کودکان با قرار گرفتن در بین همسالان خود در یک محیط شاد و سالم آموزش های لازم و مختص سن خود را دریافت کنند.



عظیمیان خاطرنشان کرد: این ویروس هر گروهی را به نوعی مورد هدف و تاثیر قرار داده است و آسیب‌پذیری کودکان در این بین متاثر از بسیاری عواملی است که به واسطه شیوع کرونا ایجاد شده‌اند.



وی اولین تاثیر ویروس در زندگی کودکان را محروم شدن آنها از حضور در پارک‌ها و فضای باز دانست و تاکید کرد: افزایش تنش‌های خانوادگی بین والدین و فرزندان نیز از دیگر تاثیراتی است که این ویروس و شرایط اجتماعی به دنبال داشته است.

کد خبر 975271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha