​گروه ‌های پرخطر در اولویت دریافت واکسن آنفولانزا هستند

صداقت با اشاره به توزیع واکسن آنفولانزا گفت: اولویت تزریق واکسن آنفولانزا با گروه های پرخطر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سید مهدی صداقت» ظهر امروز(چهارشنبه 2 مهر) در جلسه شورای اطلاع رسانی استان گلستان اظهار کرد: در حال حاضر بندرگز تنها شهر استان گلستان است که در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.

 

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان با بیان اینکه شیوع کرونا موج سینوسی دارد و میزان آن کم و زیاد می شود، ادامه داد: کنترل ویروس کرونا به همراهی مردم بستگی دارد.

 

وی اضافه کرد: ابتدا استفاده از ماسک را در پیشگیری از انتقال کرونا قبول نداشتند اما بعدها ثابت شده که استفاده از ماسک در کنترل کرونا تأثیر دارد که این مسئله نشان می دهد بشر در مسئله علم ویروس کرونا نیز دچار سردرگمی است.

 

صداقت با بیان اینکه عملکرد مردم در کنترل کرونا و کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری تأثیر دارد، بیان کرد: در حال حاضر نقش مثبت ماسک در جلوگیری از ابتلا به کرونا اثبات شده است، البته وقتی ماسک استاندارد باشد و به صورت اصولی استفاده شود اثرگذاری مثبت به همراه دارد.

 

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان افزود: زمان تولید واکسن کرونا هنوز مشخص نیست و در صورت تولید واکسن نیز مدت زمان ایمنی آن مشخص نیست لذا مردم باید خود را با کرونا تطبیق دهند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

وی افزود: مرگ و میر ناشی از آنفلوانزای H1N1 نسبت به آنفولانزای پرندگان بسیار کمتر است و مرگ و میر آنفولانزای پرندگان 50 درصد و آنفلوانزای H1N1 دو الی سه درصد است و آنفولانزای پرندگان انتقال حیوان به انسان دارد و انتقال انسان به انسان ندارد.

 

صداقت با بیان اینکه امسال با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و شستشوی مکرر دست از سوی مردم شانس ابتلا به آنفولانزا کمتر است، افزود: متأسفانه علائم بیماری کووید19 و آنفولانزا شباهت زیادی به یکدیگر دارد و این مهم روند درمان را سخت می کند.

 

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان ابراز داشت: اولویت تزریق واکسن آنفولانزا با گروه های پرخطر است و ما لیست تمامی افراد واجد شرایط تزریق واکسن آنفولانزا مشخص می شود.

 

وی تأکید کرد: واکسن آنفولانزا قبل از توزیع در معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت ارزیابی می شود.

 

کد خبر 975280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha