فعالیت نزدیک به ۲۰۰ مرکز آموزش فنی و حرفه ای جوارکارگاهی در کشور

اوسط هاشمی گفت: در سطح کشور ۲۰۰ مرکز هدایت مهارتی در دانشگاه ها و به همین میزان مرکز آموزش فنی و حرفه ای جوارکارگاهی در واحدهای صنعتی راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی اوسط هاشمی» عصر امروز(چهارشنبه 2 مهر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طبق قانون قبل از اینکه کسی پرونده اشتغالی را دریافت کند باید میزان مهارت آن فرد مورد سنجش قرار گیرد.

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: با استفاده از این ظرفیت قانونی و نوع بازار از سوی گروه های مرجع در حال برنامه ریزی هستیم که با آنها تفاهم خاص خود را داشته باشیم و فراتر از اشتغال نگاه خود را به سایر بخش ها شکل دادیم که در آینده با چه مشاغل نویی رو به رو می شود و مراکز ما بتوانند نسبت به درخواست های آیندگان ما بر بیاید.

 

اوسط هاشمی بیان کرد: در طول ۴۰ سال اخیر 17 دپارتمان در سطح کشور آن هم در مرکز آموزش فنی و حرفه ای کرج داشتیم و در دو سال اخیر در هر استان یک یا دو دپارتمان طراحی کردیم و امروز در استان گلستان، دپارتمان مهارت اقتصاد سبز و مشاغل سبز در شورای مهارت استان گلستان به تصویب رسید.

 

وی بابیان اینکه در تلاش هستیم که در قالب یک دپارتمان نقش بانوان در حوزه کارآفرینی و اشتغال افزایش پیدا کند، متذکر شد: مهارت برای بسیاری از آسیب های اجتماعی حکم طناب نجات را دارد و براساس آمار زندان ها و ندامتگاه ها وقتی مددجویان توانستند به مهارت دست پیدا کنند، توانستند نگاه دیگران را نسبت به خود تغییر دهند.

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ابراز داشت: خوشبختانه در دانشگاه ها و مراکز صنعتی به راه اندازی مراکز آموزشی فنی و حرفه ای جوار کارگاهی می اندیشیم و در سطح کشور 200 مرکز هدایت مهارتی ایجاد شده است و به همین میزان نیز مراکزی را در جوار کارگاه ها راه اندازی کردیم.

 

کد خبر 975310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha