نیازمند حمایت خیرین و جامعه قرآنی جهت ایجاد وقف مشارکتی قرآنی هستیم

حجت‌الاسلام فائزی یکی از مشکلات و معضلات خوزستان را نبود وقف قرآنی جهت حمایت از جامعه قرآنی دانست و گفت: پیشنهاد دادیم یک وقف مشارکتی قرآنی در سطح استان تشکیل شود تا بتوانیم از انتفاع آن جامعه قرآنی را حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام فائز فائزی» امروز (چهارشنبه 2 مهر) در آئین اختتامیه مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآنی کریم اوقاف و امور خیریه خوزستان اظهار کرد: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات با کیفیت خوبی برگزار شد و نفرات برتر به مرحله استانی اعزام شدند و طی 2 روز برای حضور در مسابقات کشوری با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان به شیوه جدید ثبت‌نام در مسابقات قرآن فقط به صورت اینترنتی اشاره کرد و افزود: تعدادی از شرکت‌کنندگان گمان می‌کردند امسال همچون سال‌های گذشته می‌توانند با حضور در مسابقات ثبت‌نام کنند و به همین خاطر ثبت‌نام اینترنتی انجام ندادند و امکان حضور در مسابقات برای آنها فراهم نشد.

 

وی اضافه کرد: این موضوع برای ما تجربه‌ای شد تا سال آینده با تبلیغات گسترده تلویزیونی، فضای مجازی و از طریق ادارات شهرستانی و همچنین تهیه بانک اطلاعاتی بتوانیم حضور همه علاقه‌مندان به عرصه قرآن کریم در مسابقات قرآن را داشته باشیم.

 

حجت‌الاسلام فائزی با تأکید بر اینکه سال آینده برای برگزاری مسابقات قرآنی حتما نقاط ضعف را برطرف می‌کنیم ادامه داد: امیدواریم با برطرف شدن مشکل و بیماری کرونا بتوانیم در سال‌های آینده مسابقات شهرستانی و استانی را با کیفیت و عظمت بیشتری برگزار کنیم.

 

وی از آمادگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان جهت دریافت انتقادات، پیشنهادت، راهکارها و ایده‌های جامعه قرآنی خبر داد و تصریح کرد: برنامه‌ای جهت حمایت از نفرات برتر استانی در رشته‌های حفظ، ترتیل، تحقیق، تواشیح و دعاخوانی تدارک دیده‌ایم.

 

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان اضافه کرد: قصد داریم با برگزاری این کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های تربیتی که با حضور اساتید برجسته قرآنی استان اجرا می‌شود، متسابقین و برگزیدگان را برای حضور در مرحله کشوری با قدرت بیشتری آماده و اشکالات آنها را رفع کنیم.

 

وی یکی از مشکلات و معضلات خوزستان را نبود وقف قرآنی جهت حمایت از جامعه قرآنی دانست و عنوان کرد: برخی استان‌ها با استفاده از وقف قرآنی، به بهترین نحو در بخش‌هایی همچون برگزاری مسابقات قرآنی، اعزام به مسابقات استانی و کشوری، دوره‌های آموزشی و ... به حمایت از جامعه قرآنی می‌پردازند.

 

حجت‌الاسلام فائزی یاد آور شد: از آنجا که در خوزستان وقف قرآنی نداریم پیشنهاد دادیم که یک وقف مشارکتی قرآنی در سطح استان تشکیل شود که انتظار داریم جامعه قرآنی در این راه ما را حمایت کنند تا بتوانیم با کمک خیرین و دوستداران قرآنی یک موقوفه قرآنی ایجاد و از انتفاع آن جلسات قرآنی، مؤسسات قرآنی و مسابقات قرآنی را حمایت کنیم و اعزام برگزیدگان را با کیفیت و شیوه مناسب و در خور شان آنها انجام دهیم.

 

در این مراسم از هیئت داوران مسابقات قرآن استان و 35 نفر از خواهران و برادران برگزیدگان مرحله استانی به غیر از رشته‌های تواشیح و همسرایی و 25 نفر از برگزیدگان مسابقات قرآن شهرستان اهواز تقدیر شد. همچنین از خبرگزاری شبستان و ایکنا به عنوان خبرگزاری‌های فعال در حوزه قرآنی تجلیل شد.

 

کد خبر 975316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha