برگزاری سومین کنگره شهدای دانشجو با محوریت شهدای دانشجو

کمیجانی از برگزاری سومین کنگره شهدای دانشجو با محوریت شهدای دانشجو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «مصطفی کمیجانی» دبیر اجرایی سومین کنگره ملی شهدای دانشجو در خصوص سومین کنگره شهدای دانشجو و برنامه رونمایی از پرتال جامع شهدای دانشجو اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران مهم‌ترین رخداد اجتماعی دوران معاصر است و انگیزه‌های الهی، رهبری امام خمینی (ره) و همراهی آحاد مردم مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی ایران است. در این میان، مشارکت و حضور دانشجویان جوان در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی همراه با اقشار دیگر نمایان است. بحران‌های سال‌های اول انقلاب، دوران دفاع مقدس و نیز دوران‌های سازندگی و سال‌های جنگ نرم، میدان نقش آفرینی جوانان بوده است.

وی افزود: دانشجویان دانشگاه‌های کشور و جوانان آگاه و با انگیزه در تمام میدان‌های مورد نیاز کشور همواره پای کار انقلاب بوده اند. گواه این ادعا خیل عظیم شهیدان و جانبازان و ایثارگران دانشجوی کشور است که دانشگاه این افتخار را دارد که مهد پرورش این بزرگان بوده است.

کمیجانی تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی حوزه دفاع مقدس از مهمترین، تاثیرگذارترین و پرمخاطب‌ترین فعالیت‌های فرهنگی سال‌های گذشته به شمار می‌آید. طی آن با تلاش دست‌اندرکاران آموزش عالی کشور و نیز با حضور دانشجویان با انگیزه و فعال عرصه دفاع مقدس و نیز مشارکت دستگاه‌های ذیربط، اقدامات قابل توجه و تاثیرگذاری انجام شده است.

دبیر اجرایی سومین کنگره ملی شهدای دانشجو ادامه داد: از اوایل دهه ۹۰ با شکل‌گیری دبیرخانه کنگره ملی شهدای دانشجو این برنامه‌ها گسترده‌تر و با قوت بیشتری انجام یافت و در طول سال‌های گذشته اقدامات متنوعی برای معرفی شهدای دانشجو به عنوان الگو‌های رفتاری و عملی دانشجویان با برگزاری یادواره‌های شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدای دانشجو، برگزاری مسابقات علمی، ورزشی، فرهنگی، تولید آثار و محصولات فرهنگی از قبیل تولید فیلم، مستند، انیمیشن، کتاب و نمایشنامه رادیویی و پروژه عظیم جمع آوری اطلاعات شهدای دانشجو و ... صورت گرفت.

وی افزود: همه فعالیت‌های مذکور در قالب دو دوره کنگره شهدای دانشجو انجام شده و هم اکنون در آستانه برگزاری سومین کنگره ملی شهدای دانشجو هستیم که با محوریت شهدای دانشجوی جهان اسلام، انجام خواهد شد.

کمیجانی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ذیل کنگره شهدای دانشجو که توفیق رونمایی آن را داریم، پروژه پرتال جامع شهدای دانشجو می‌باشد که با مجاهدت و تلاش هزاران دانشجوی این مرز و بوم انجام شده که ماحصل آن جمع آوری اطلاعات بیش از ۴۰۰۰ شهید دانشجو می‌باشد، که این سایت با داشتن انواع قابلیت و ظرفیت‌ها در نوع خود بی نظیر بوده واطلاعات، منابع کامل و بسیار ارزشمندی را از زندگی نامه، آثار، وصیت نامه، خاطرات، عکس، فیلم و صوت شهدای دانشجو را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد که از این منابع برای برگزاری یادواره‌های شهدای دانشجو و انجام فعالیت‌های مطالعاتی، پژوهشی، پایان نامه‌های دانشجویی و تولیدات فاخر فرهنگی استفاده خواهد شد. امید است با توفیق الهی و با فعالیت همه دست اندرکاران و حضور ارجمند دانشجویان و فعالان عرصه دفاع مقدس شاهد، ترویج فرهنگ غنی دفاع مقدس در دانشگاه‌های کشور باشیم.


 

کد خبر 975326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha