پیچیدگی‌های اداری جهت گشایش امور مردم رفع شوند

زارع با اشاره به اینکه مسئولان با ابتکار و نوآوری، باید به گونه‌ای عمل کنند که معضلات و مشکلات، تبدیل به فرصت شود، گفت: چالش ها و پیچیدگی‌های اداری نیز باید برای گشایش امور مردم، شناسایی و رفع شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» عصر امروز (چهارشنبه، ۲ مهر) در اختتامیه جشنواره شهید رجایی دستگاه‌های اجرایی که در سالن الغدیر استانداری گیلان، اظهار کرد: امروز نوع مشکلات نسبت به سال‌های ابتدایی انقلاب و دوران دفاع مقدس، متفاوت بوده و جنگ اقتصادی، روانی و تا حدی سیاسی بر کشور تحمیل شده است.

 

استاندار گیلان ادامه داد: باید این جنگ را نیز با پیروزی و فتح ملت ایران در برابر دشمنان تمام کنیم و این کار نه‌تنها شدنی است، بلکه بر اساس و گواه تاریخ و سابقه ملت ایران و وعده‌های خداوند متعال، قطعی است.

 

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره شهید رجایی برای نزدیک‌تر شدن دولتمردان به منش و روش شهیدان رجایی و باهنر و نیز تلاش بیشتر در راستای ارتقاء بهبود عملکرد دستگاه‌های اجرایی است، افزود: در شرایطی که علاوه بر مشکلات تحریم های اقتصادی، کرونا نیز بر موضوعات افزون شده و آسیب پذیری اقشار جامعه بیش از گذشته است، توکل به خداوند، مبنا قرار دادن قانون، صرفه‌جویی، پایین‌آوردن هزینه‌ها، افزودن خدمات به مردم، تکریم و جلب رضایت آنان بسیار حائز اهمیت است.

 

زارع تصریح کرد: معتقدم مسئولان با ابتکار و نوآوری، باید به گونه‌ای عمل کنند که معضلات و مشکلات، تبدیل به فرصت شود و این امر فقط از مسیر برنامه ریزی، هماهنگی، وحدت، انسجام، همدلی و تلاش مضاعف امکان‌پذیر است.

 

استاندار گیلان به تعبیر رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه دولت در وسط میدان قرار داشته و بار مسئولیت را بر دوش دارد و همه باید به دولت کمک کنند، اشاره و اضافه کرد: این سخن، دارای معنای بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود.

 

وی گفت: مبارزه با فساد، افزایش بهره‌وری و خدمات شایسته ابتدا بر دوش مدیران بوده و راه مقابله با این موضوع، نظارت، شفافیت، سلامت اداری و توسعه دولت الکترونیک است و این ظرفیت ها به گونه ای است که همه امور توسط آن قابل بررسی و رسیدگی است.

 

زارع خاطرنشان کرد: مدیران با سرکشی های سرزده از بخش های مختلف و گفت و گوی مستقیم با مراجعان به ادارات، پای صحبت آنان بنشینند تا هم کارمندان و هم مردم بدانند نظارت بر امور وجود دارد و البته در این راستا، چالش ها و پیچیدگی های اداری باید برای گشایش امور مردم، شناسایی و رفع شوند.

 

استاندار گیلان استفاده بیشتر از سامانه ارتباط مردم و دولت سامد در شرایط کنونی که زمان همه گیری کروناست، را مورد تأکید قرار داد و گفت: تحقق حقوق شهروندی با رعایت قانون و تکریم آنان، شدنی است.

 

زارع افزود: باید تلاش شود نیروهای پرنشاط و کارآمد در جایگاه هایی که به صورت مستقیم با مردم ارتباط دارند، گمارده شوند تا مردم در مراجعه به ادارات، احساس آرامش و رضایتمندی کنند و این اقدام در کوتاه مدت اثر خود را خواهد گذاشت.

 

استاندار گیلان همچنین بر رعایت اصل شایسته سالاری در انتصاب مدیران تأکید کرد و یادآور شد: در سال جاری آموزش های ضمن خدمت البته در بستر فضای مجازی، بیش از پیش، مورد انتظار است.

 

وی ادامه داد: بی انصافی هایی نسبت به خدمات دولت و کارگزاران صورت می گیرد که معتقدم نادیده گرفتن تلاش خدمتگزاران از سوی عده ای ولو اندک، موجب خسارت به مردم است و همواره تأکید کردم و مجددا نیز یادآور می شوم که تا آخرین لحظه مسئولیت، باید از فرصت خدمتگزاری به مردم برای ارتقاء شاخص ها و بهبود عملکرد و تقویت اثربخشی و بهره وری و رفع مشکلات مردم تلاش کنیم.

 

زارع همچنین به مدیران تأکید کرد که نتایج ارزیابی دستگاه های اجرایی در شاخص های عمومی و اختصاصی را مورد بررسی قرار دهند، نقاط ضعف را شناسایی و برای رفع آنها اهتمام ورزیده و نسبت به تقویت نقاط قوت و استمرار موفقیت‌ها، بکوشند.

کد خبر 975355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha